Deputatul PSD Mirela Adomnicăi: Ministerul Transporturilor transmite că reabilitarea podului de la Milișăuți va dura 14 luni după ce se va stabili firma care va executa lucrarea.

Deputatul PSD de Suceava Mirela Adomnicăi și-a exprimat, miercuri, consternarea privind modul în care actualii guvernanți sunt preocupați de reabilitarea infrastructurii rutiere din județul Suceava exemplificând cu situația podului rutier de la Milișăuți unde traficul este restricționat din februarie 2020 și se estimează că lucrările de reabilitare vor dura 14 luni de la stabilirea firmei care se va ocupa de această lucrare.

Potrivit parlamentarului social-democrat sucevean, una din cele mai importante probleme ale județului, raportată la numărul celor direct afectați, este podul rutier de la Milișăuți de pe DN2H care leagă Suceava de Rădăuți, motiv pentru care a solicitat Ministerului Transporturilor informații despre stadiul reabilitării.

Ea a reamintit că în urma ploilor abundente din 2018 acest pod a fost grav avariat fiind necesară închiderea completă a traficului, iar expertiza solicitată în regim de urgență a oferit două scenarii – unul pentru urgență în vederea redeschiderii traficului imediat și al doilea pentru reabilitare.

Mirela Adomnicăi a menționat că în calitate de prefect a făcut demersurile necesare și în regim de urgență a fost reabilitată acea parte a podului care a avut de suferit, practic o treime din suprafața acestuia.

„Astfel, două deschideri și pila care au fost afectate, au fost detonate și reconstruite complet. S-au montat 12 grinzi cu refacerea căii de rulare, s-au turnat două straturi asfaltice, s-au efectuat lucrări de amenajare a trotuarelor și a parapetului pietonal. Lucrările au costat 6,4 mil lei si au durat 3 luni și jumătate, circulația fiind reluată la jumătatea lunii decembrie 2018”, a arătat deputatul sucevean.

Ea a mai spus că la începutul anului 2019, în baza expertizei efectuate cu acest prilej, în calitate de prefect a solicitat Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) finanțarea cu prioritate a lucrărilor de reabilitare completă a podului, având în vedere că asupra acestuia nu a mai fost efectuată o astfel de lucrare din 1962 – anul dării in folosință a podului.

„În urma demersului făcut, podul a fost trecut pe lista de lucrări de reparații capitale cu gradul 1 de urgență. Noua guvernare instalată în 2019 nu a mai avut nici o preocupare pentru continuarea lucrărilor iar inevitabilul s-a produs în februarie 2020, când parte a trotuarului și a balustradei de protecției s-au surpat”, a menționat Adomnicăi.

Ea a adăugat că de atunci și până acum, timp de 19 luni, acolo este trafic restricționat cu toate neplăcerile de rigoare, iar în acest timp contractul pentru documentația tehnică a fost atribuit, cu greu,  în iulie 2020 având termen de finalizare 2 luni, dar a fost finalizat cu nu mai puțin de un an întârziere la 31 august 2021.

„Mai grav mi se pare însă ceea ce se precizează în răspunsul primit de la Ministerul Transporturilor, respectiv că urmează să fie declanșată procedura de achiziție a lucrării, iar termenul de execuție este de (ATENTIE!!) 14 luni de la ordinul de începere a lucrărilor. Un calcul simplu ne arată că în cea mai optimistă variantă (adică cu o procedură de achiziție derulată șnur – fără vreo contestație), vorbim de 3 ani de trafic restricționat și deviat”, a mai arătat Adomnicăi.

Luând ca reper acest proiect, ea se întreabă cât timp va dura realizarea de la zero a tronsonului de autostradă A7 promis, anume Pașcani-Siret, dacă pentru reabilitarea parțială a podului de la Milișăuți, un pod mediu ca dimensiune, este nevoie de trei ani.

„Și dacă ar spune cineva că de fapt comparăm merele cu perele, că cele două investiții nu au nimic în comun, Ministerul Transporturilor ne contrazice și ne comunică sec punctul comun celor două. Lipsa sursei de finanțare. Adică pe românește, cei de la minister nu știu încă de unde o să ia banii”, a mai spus Adomnicăi.

Ea consideră că, după încheierea campaniei din PNL, Gheorghe Flutur are posibilitatea să urgenteze darea în trafic a podului de Milișăuți mai devreme de 3 ani de la surpare pentru că atât sucevenii care l-au votat și cei care nu l-au votat îi cer asta.

„Totuși, 3 ani sunt prea mult pentru repararea acestui pod! Trei ani inseamnă în fapt, trei sferturi de mandat de președinte de Consiliul Județean”, a conchis Mirela Adomnicăi.