Ioan Bălan cere ministrului Transporturilor să modernizeze gările: Reabilitarea gărilor feroviare reprezintă un imperativ absolut în condițiile revitalizării transportului feroviar de călători și de mărfuri


Intră acum și în grupul de

Deputatul PNL de Suceava Ioan Bălan a solicitat ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, să prezinte viziunea ministerului în ceea ce privește reabilitarea gărilor feroviare din țară.

„Multe dintre gările feroviare din România sunt constituite din clădiri de o valoare arhitectonică și istorică inestimabile, construite în baza unor planuri elaborate de arhitecți români și străini de mare prestigiu. Din păcate, în ultimele trei decenii, majoritatea clădirilor amintite nu a beneficiat de nicio lucrare de reabilitare sau consolidare și nici infrastructura adiacentă gărilor (peroane, săli de așteptare etc) nu a făcut obiectul unor lucrări de modernizare”, a spus deputatul liberal sucevean.

El a salutat decizia Ministerului Transporturilor și Infrastructurii prin care câteva gări din România vor intra într-un amplu program de reabilitare și consolidare.

„Cu toate acestea, volumul investițiilor necesare este unul deosebit de mare și, în ciuda oportunităților legale de a transfera către autoritățile locale competențe în reabilitarea gărilor feroviare, acestea nu dispun, din venituri proprii, de resursele financiare necesare”, a precizat Ioan Bălan.

Parlamentarul sucevean solicită ministrului, având în vedere necesitatea revitalizării transportului feroviar de călători și de mărfuri, precum și faptul că reabilitarea gărilor feroviare reprezintă un imperativ absolut, să precizeze dacă după identificarea resurselor financiare pentru reabilitarea celor 5 gări feroviare (Ploiești Vest, Bușteni, Titu, Videle și Târgoviște Sud) dacă va purta negocieri la nivelul Comisiei Europene în vederea găsirii fondurilor necesare pentru reabilitarea și a altor gări din România.

Mai mult, Ioan Bălan întreabă dacă în perioada 2023-2026 sunt programate lucrări de investiții la gările feroviare aferente Magistralei feroviare  CFR 500 București – Suceava – Frontieră Ucraina și dacă în cadrul proiectului de investiții privind modernizarea tronsonului Dărmănești – Vicșani din județul Suceava sunt prevăzute și lucrări de modernizare/reabilitare a gărilor aferente și a peroanelor.


Intră acum și în grupul de