ANCOM a realocat numărul 116000 – linie telefonică de urgență pentru copii dispăruți

În urma anunțului Autorității Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) de deschidere spre alocare a numărului naţional scurt pentru servicii armonizate cu caracter social 116000, număr destinat serviciului “Linii telefonice de urgență pentru copii dispăruţi”, furnizorul de servicii de comunicații electronice Telekom Romania Communications S.A. a solicitat și a primit dreptul de a utiliza acest număr pentru o perioadă de 10 ani, în colaborare cu Asociația Telefonul Copilului, furnizor de servicii cu caracter social.

telefon fix

”Prin intermediul liniei telefonice de urgență pentru copii dispăruţi vor fi preluate apelurile prin care se anunţă dispariţia unor copii, apeluri ce vor fi transferate apoi poliţiei, se vor oferi îndrumare şi ajutor persoanelor în grija cărora se află copilul dispărut și se va sprijini desfăşurarea investigaţiei. Serviciul furnizat prin intermediul acestui număr va fi disponibil non-stop la nivel național, iar accesarea numărului 116000 va fi gratuită pentru toți apelanții, fără a fi necesară o înregistrare prealabilă”, se arată într-un comunicat de presă transmis de ANCOM.

Sursa citată precizează că numărul 116000 este rezervat în toate statele membre ale Uniunii Europene pentru servicii sociale identice.

”Serviciile oferite prin intermediul numerelor numerelor naţionale scurte armonizate cu caracter social care încep cu 116 au o identitate paneuropeană în beneficiul cetățeanului european, care va ști că, formând același număr, va avea acces la același tip de serviciu în orice stat membru”, se menționează în comunicatul ANCOM.

În perioada 24 noiembrie – 23 decembrie 2015, furnizorii de servicii de comunicații electronice interesaţi au putut solicita ANCOM alocarea numărului naţional scurt pentru servicii armonizate cu caracter social 116000, compania Telekom Romania Communications S.A. fiind singurul operator care a depus o cerere de alocare. Dreptul de utilizare a acestui număr a aparținut societății Telekom Romania Communications S.A. și în trecut, în perioada 25.07.2008– 22.10.2015 serviciul fiind furnizat de Centrul Român pentru Copii Dispăruţi şi Exploataţi Sexual – FOCUS.

În România, în afara numărului 116000, mai sunt alocate numerele 116111 –  pentru serviciul „linii de asistenţă telefonică pentru copii” și 116123 – pentru serviciul „linie de asistenţă telefonică, care oferă sprijin emoţional”. Numerele 116006 – pentru serviciul “linie de asistenţă telefonică pentru victimele infracţiunilor” şi 116117 pentru “serviciul medical telefonic ce nu intră în categoria cazurilor de urgenţă” sunt în continuare deschise spre alocare. (Irina L.)