Ioan Bălan: Construcţia autostrăzii Chişinău-Suceava-Satu Mare devine o prioritate, fiind susţinută şi de Republica Moldova


Intră acum și în grupul de

Vicepreşedintele PNL pentru regiunea nord est, deputatul Ioan Bălan, a declarat, marţi, presei că proiectul unei autostrăzi care să unească Chişinău de Satu Mare prin Iaşi şi Suceava, devine prioritar, iar această soluţie a fost susţinută, public, la Suceava, şi de preşedintele Republicii Moldova, Nicolae Timofti.

 

Potrivit lui Ioan Bălan, în perioada aceasta este necesar să se treacă la proiecte curajoase, care să realizeze interconectarea românilor din nord-estul ţării, al celor din Republica Moldova şi al celor din nordul Bucovinei cu Europa prin construcţia unei autostrăzi Chişinău-Satu Mare prin Iaşi şi Suceava mai ales că acest proiect devine prioritar pentru dezvoltarea acestei zone care are nevoie de un program complex de investiţii publice.

Vicepreşedintele liberal pentru regiunea nord est a subliniat că liberalii din judeţele din regiunea nord-est consideră prin rezoluţia adoptată, recent, la Bacău, că pentru judeţele din această zonă este nevoie de un program complex de dezvoltare în care construcţia de autostrăzi şi drumuri expres să fie o prioritate.

Potrivit lui Ioan Bălan, guvernul condus de Victor Ponta nu are nici o viziune privind un plan de dezvoltare a regiunii de nord est şi că tratează „cu prea multă uşurinţă şi superficialitate” viitorul a milioane de români din zonă precum şi al românilor din Republica Moldova sau Ucraina.

Vicepreşedintele PNL consideră că Victor Ponta nu este interesat de această zonă pentru că nu au fost începute noi investiţii şi nici nu au fost continuate investiţiile începute în special în ceea ce priveşte dezvoltarea infrastructurii.

Potrivit lui Bălan,  PSD şi Victor Ponta continuă aceeaşi politică şi îşi doresc ca în Moldova să fie cât mai mulţi asistaţi social pentru că aşa cred că îşi menţin electoratul.

„ Ei nu văd că sărăcia i-a împins pe cei mai mulţi să plece să lucreze în afara ţării, iar depopularea Moldovei va avea consecinţe negative”, a spus Bălan.

Vicepreşedintele liberal consideră că regiunea de nord-est are nevoie de un program de mari investiţii publice în special în ceea ce priveşte infrastructura rutieră şi conectarea ei cu reţeaua de autostrăzi din vestul Europei şi că chiar discuţiile cu preşedintele Republicii Moldova, Nicolae Timofti, care a fost la Suceava săptămâna trecută, au evidenţiat nevoia unei interconectări între Chişinău şi reţeaua de autostrăzi din vestul Europei care să treacă prin Iaşi şi Suceava ceea ce reconfirmă necesitatea finanţării autostrăzii nordului Satu Mare-Suceava-Chişinău care se va lega la autostrada M3 din Ungaria.

Bălan a salutat iniţiativa preşedintelui Republicii Moldova, Nicolae Timofti,  de a face parte din acest proiect pentru o autostradă Chişinău-Satu Mare, menţionând că acesta a explicat că o creştere a volumului de mărfuri din Republica Moldova spre Uniunea Europeană se poate face doar dacă se vor face investiţii în infrastructura de transport şi mai ales în cea de transport rutier.

autostrada budapesta suceava

 

„Această autostradă va scoate din izolare o zonă foarte mare formată din nordul şi estul României şi va genera creştere economică într-o perioadă scurtă de timp. O asemenea investiţie este benefică şi Republicii Moldova, dar şi românilor din nordul Bucovinei. Românii din Ucraina şi Republica Moldova vor fi mai aproape de Uniunea Europeană”, a spus Bălan.

Liderul liberal a mai declarat că în politică este nevoie de înţelepciune, dorinţă şi curaj prin asumarea unui proiect de această anvergură pe care liberalii îl asumă şi a subliniat că nu se poate vorbi de apropierea cu Republica Moldova fără să existe şi calea pe care să o faci.

balan si flutur

„ Această autostradă nu e un capriciu nici al preşedintelui Nicolae Timofti, nici al liderilor politici şi administrativi din Republica Moldova şi din nordul şi nord-estul României, ci este o necesitate. E singura cale ce deschide această zonă geografică către vest, care înseamnă Europa, care înseamnă dezvoltare”, a mai declarat Ioan Bălan care a menţionat că proiectul autostrăzii nordului este complementar proiectului autostrăzii Iaşi-Tg. Mureş şi că un program de investiţii în infrastructura rutieră în regiunea nord est va genera creşterea economică a întregii zone.

„Investiţiile în infrastructura rutieră vor oferi oportunităţi economice atât directe, în cadrul construcţiei autostrăzii, cât şi indirecte, prin crearea unei infrastructuri competitive pentru atragerea de noi investitori în zonă”, a mai spus liderul liberal.

Conform deputatului sucevean, autostrada nordului a fost inclusă în proiectele guvernamentale începând cu anul 1996 când prin Legea 71/1996 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional, una din autostrăzile prevăzute era Cluj-Napoca – Dej – Bistriţa – Suceava – Botoşani – Ştefăneşti, iar în anul 2006 Guvernul a propus un nou plan aprobat prin Legea 363/ 2006 care prevede la reţele de transport autostrada Petea – Satu Mare – Baia Mare – Mireşu Mare – Dej – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava care este inclusă şi în Strategia pentru transport durabil a Guvernului României, pe perioada 2007-2013 şi 2020, 2030 în tabelul de concordanţă privind proiectele prioritare în domeniul rutier, identificate de România împreună cu Uniunea Europeană, care urmează a fi realizate până în anul 2015 şi în continuare.

21.02.-Vrem-Autostrada-Nordului

 

„Din nefericire, actualul guvern, aşa cum ne-am obişnuit, nu ţine cont de ceea ce s-a aprobat până acum şi a eliminat din priorităţile infrastructurii rutiere această autostradă care este necesară milioanelor de români din această zonă”, a conchis Ioan Bălan.

 

 


Intră acum și în grupul de