Nechifor, dialog ferm în Parlament cu un secretar de stat de la Ministerul Transporturilor privind politica Tarom pentru destinația Suceava: Cursa Tarom de Suceava este anapoda, să spun elegant

Deputatul PSD de Suceava Cătălin Nechifor a avut, în Parlament, un dialog ferm pe tema companiei naționale de aviație Tarom privind destinația Suceava, arătând că situația actuală nu face bine companiei de stat care riscă să piardă piața în condițiile unei competiții cu alți operatori aerieni low-cost.

Potrivit stenogramelor ședinței de luni a Camerei Deputaților, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Maria Magdalena Grigore, a răspuns unei interpelări formulate de deputatul Cătălin Nechifor pe tema politicii Tarom privind destinația Suceava, arătând că această companie se află sub un susţinut proiect de definire strategică cu implicaţii majore privind reţeaua de rute internaţionale operate, structura de costuri, structura parcului de aeronave, politici tarifare şi distribuţionale, politici de produs, care, într-un final, vor răspunde preocupărilor exprimate în interpelarea parlamentarului sucevean.

„Materializarea obiectivelor de mai sus este condiţionată de o serie de acţiuni, a căror realizare este în plin proces. Ne referim îndeosebi la iniţierea restructurării flotei TAROM. Precizăm că Regiunea Moldovei se află sub cea mai înaltă atenţie şi preocupare a actualei conduceri TAROM, cu intenţia armonizării necesităţilor şi dinamicilor segmentelor de piaţă utile Companiei Naţionale, cu produse aviatice pe care le vom lansa şi susţine în piaţă. Menţionăm că vă vom ţine la curent cu privire la noutăţile produsului TAROM şi cu gama de produse aviatice, curse naţionale, dar mai ales internaţionale, precum şi cu politicile tarifare ale companiei”, a spus secretarul de stat.

Deputatul Cătălin Nechifor i-a răspuns secretarului de stat că nu poate să asiste nepăsător la acest trend pe care Compania Tarom, companie naţională, îl are de foarte mult timp.

El a adăugat că, cu siguranţă, nu e vina actualului mandat de management al companiei, iar situația actuală este generată de trecut, de când această flotă, foarte dezechilibrată, opera şi cu Boeing şi cu Airbus, opera şi cu ATR-uri.

„Dar interpelarea mea era adresată tocmai în sensul în care putem împreună să creştem şi partea de profit pentru TAROM, şi partea de destinaţii. Pentru că – vă dau un exemplu foarte simplu – cursa actuală de Suceava, pe care o operează TAROM, este o cursă anapoda, să spun elegant. Pentru că vine avionul de la Bucureşti la Suceava, pleacă la ora 21 şi ceva, aterizează la 22,00 şi pleacă din nou, dimineaţa, către capitală, pe la ora 7,00. Vă daţi seama că foarte puţini turişti vin doar în condiţiile în care să doarmă câteva ore în hotel în Suceava şi să plece înapoi la Bucureşti”, a spus Nechifor.

El a menționat că a solicitat, prin Ministerul Transporturilor, companiei, să ia în calcul un zbor de zi, aşa încât oferta de zbor să fie mai versatilă şi într-adevăr să fie benefică şi pentru plecat spre  Bucureşti, dar şi pentru sosiri la Suceava.

„Un singur lucru vreau să mai spun, la final, anume, acela legat de faptul că, în acest moment, competiţia pe care o aveţi în România este una foarte acerbă. Suntem cu toţii convinşi de faptul că în momentul în care şi Ryanair-ul, şi Wizz Air-ul, poate că şi alte companii vor opera destinaţii interne mai multe, şansa TAROM-ului de a rămâne în piaţă devine din ce în ce mai puţin probabilă. Aşadar, rugămintea mea este să acceleraţi fenomenul de restructurare a companiei. Sper să găsiţi cele mai bune soluţii, atât privitoare la flotă, cât şi privitoare la destinaţii”, a conchis Nechifor.

loading...