Deputatul Ioan Bălan, critici dure în Parlament la adresa ministrului Transporturilor: Am avut miniştri ai transporturilor pricepuţi la minciuni, ori incompetenţi sau rău-voitori, dar actualul ministru îi întrece prin aroganţă şi sfidare. Din 2012 când a revenit PSD la putere, nu s-a reuşit finalizarea centurii ocolitoare a Sucevei


Intră acum și în grupul de

Deputatul PNL de Suceava, Ioan Bălan, critică în termeni foarte duri, în Parlament, prestaţiile recente ale noului ministru al Transporturilor, Lucian Şova, care a răspuns în zeflemea că se va circula pe autostrăzi când acestea vor fi finalizate şi nici nu este interesat de situaţiile intervenite în anumite proiecte de infrastructură rutieră.

Într-o declaraţie politică în Parlament, deputatul liberal sucevean arată că în ultimii 28 de ani, au fost poate prea mulți miniștri la conducerea transporturilor din România.

El consideră că poate și acesta este motivul pentru care România, în aproape trei decenii care au trecut de la căderea comunismului, nu a reușit să finalizeze nici măcar o autostradă de la Est la Vest, în ciuda faptului că banii erau asigurați de Uniunea Europeană.

Ioan Bălan mai arată că în anul Centenarului României, țara nu are provinciile istorice legate între ele prin drumuri de mare viteză sau prin căi ferate moderne.

 

„Cei mai mulți dintre acești miniștri au fost tare pricepuți la minciuni, la vânzări de iluzii, la mâzgăleli pe harta țării. Alții au fost foarte incompetenți sau rău-voitori, pentru că fie au stopat șantierele deja începute, fie au umplut buzunarele firmelor de partid care au întocmit sute de studii de fezabilitate, pe bani grei, total inutile. Dacă am crezut cu toții că mai rău nu se poate, uite că ne-am înșelat! Când spun acest lucru mă refer la ministrul care deține în prezent portofoliul celui mai important sector investițional din țară, domnul Șova, care ne-a surprins pe toți prin aroganță, sfidare și bătaie de joc”, susţine deputatul PNL sucevean.

Bălan dă ca exemplu situaţia de săptămâna trecută când ministrul a fost invitat, într-un cadru oficial, instituțional, la Comisia pentru transporturi din Camera Deputaților, pentru a împărtăși mediului de afaceri și societății civile planurile Guvernului Dăncilă, acest „Guvern Dragnea 3”, privind construcția de autostrăzi, drumuri naționale, căi ferate, infrastructură feroviară și aeriană.

El arată că la acestă întâlnire toată lumea aștepta răspunsuri, aștepta planuri de absorbție a fondurilor europene, pentru că, anul trecut, Guvernele Tudose și Grindeanu au tăiat peste 45% din banii alocați investițiilor în infrastructură și au adus zero fonduri europene, iar anul acesta, Guvernul se laudă din nou că va face investiții, însă laudele vin tot pe hârtie, nu în realitate.

Cu toate acestea, întrebat fiind foarte serios de către participanții la dezbateri și de către reprezentanții presei când vom avea finalizați noi kilometri de autostrăzi, acesta a sfidat o țară întreagă răspunzând în zeflemea că ”vom avea atunci când vor fi terminați”.

„Întreaga atitudine de ”băiat de cartier”, de ”șmecher” a ministrului transporturilor nu îmi oferă nici cea mai mică speranță că în anul 2018 se va face mai mult decât anul trecut, adică nimic. Inițial, la învestitura domniei sale, am crezut că este o simplă scăpare, o neglijență, afirmația potrivit căreia ”minutul unui ministru e prea scump pentru a petrece ore în şir călătorind către diverse şantiere”. După ce ne-am obișnuit cu glumele proaste și ”miștocărelile” lui Mihai Tudose ca prim-ministru, am crezut că și aceasta este o glumă neinspirată. Acum, ne dăm seama că aceasta este atitudinea reală a celui care ar trebui să fie ministrul cel mai important din Guvernul Dăncilă”, mai arată deputatul sucevean.

 

Potrivi lui Bălan ministrul a oferit și demonstrația clară că nu-i pasă de lucrările de infrastructură, atâta vreme cât nu s-a deranjat să constate de ce, pentru un tronson din autostrada Sebeș-Turda, este amânată punerea în circulație, pentru a nu știu câta oară, numai în ultimul an şi şi-a exprimat speranţa ca aceasta să nu se fărâme ca cea inaugurată de Ponta în anul 2014.

 

„Știm cu toții dezastrul care macină șantierele de infrastructură din România. Nu ne mai trebuie confirmări! Din 2012 și până astăzi, cârdul de miniștri care s-au perindat prin Guvern nu au fost în stare să finalizeze nici măcar ceea ce au început alții. O să spuneți că e greu să construiești autostrăzi în România, că e greu să faci exproprieri, că e greu să găsești firme serioase care să facă un asfalt de calitate. Poate că așa este! Însă, trebuie să vă spun că în România sunt lucrări făcute și în procent 85%, pentru care Guvernele din ultimii 7 ani nu au reușit să termine cei 10-15% cât mai trebuiau făcuți pentru a le pune în funcțiune. Vă invit să veniți pe varianta ocolitoare a Municipiului Suceava, să constatați singuri că de când a revenit PSD la guvernare în anul 2012, nici un ministru nu a fost în stare să termine cei 15% care mai trebuiau făcuți pentru a da în folosință întreaga lucrare! Vă pun la dispoziție răspunsurile tuturor miniștrilor și prim-miniștrilor din acești ultimi ani cu privire la centura Sucevei, în care s-a tot promis, dar s-a făcut nimic”, a declarat Ioan Bălan.

El a subliniat că situația Sucevei nu este singulară în țară şi că sunt alte multe municipii unde, pe lucrările începute cu mulți ani în urmă s-a așternut un strat foarte gros de rugină, iar ceea ce s-a construit deja s-a degradat.

„În tot acest răstimp, Liviu Dragnea și prim-miniștri săi marionetă ne spun că România este ”tigrul Europei”, că economia crapă de bine și că cetățenii au tot ce le trebuie”, a constatat Bălan.

Deputatul PNL de Suceava a mai prezentat şi situaţia drumului expres Siret-Bucureşti sau modernizarea E 85.

„Primul punct între prioritățile Master Planului General pentru Transporturi îl reprezintă construirea drumului de mare viteză care să lege Capitala de Siret prin Buzău, Focșani și Suceava. Ați ghicit! Au trecut deja ani buni și nu s-a mișcat o piatră în acest sens, deși pentru realizarea acestui obiectiv de investiții nu trebuie nu știu ce exproprieri sau nu știu ce lucrări complexe – poduri sau viaducte. Drumul către Suceava presupune, în cea mai mare măsură, lărgirea benzilor de circulație existente! Acum înțeleg foarte bine că oricine ar fi ministru al transporturilor într-o guvernare anti-investiții, anti-dezvoltare, anti-modernizare, vom avea drumuri rapide care să lege Bucovina de București atunci când …. ”vor fi terminate!””, a conchis Ioan Bălan.(T.B.)


Intră acum și în grupul de