Un stâlp a rămas în calea modernizării DN 18 de la Iacobeni la Borșa. Cătălin Nechifor l-a interpelat pe ministrul Transporturilor privind calitatea lucrărilor executate pe acest drum

Deputatul Pro România de Suceava, Cătălin Nechifor, a anunțat, marți, că a depus o interpelare ministrului Transporturilor, Lucian Șova, în legătură cu modul în care se execută lucrările de modernizare a DN 18 de la Iacobeni la Borșa.

El a spus că fotografia cu un stâlp care a rămas în calea modernizării DN 18 i-a fost trimisă de un locuitor din zonă și a fost făcută luni.

Totodată, Nechifor a adăugat și alte fotografii privind modul în care se lucrează la acest drum.

„Portofoliul de proiecte de investiții al ministerului pe care îl conduceți are în componența sa și reabilitarea DN 18 Moisei – Iacobeni. Doresc să vă reamintesc faptul că această lucrare trebuia finalizată în anul 2012, dar, după acel moment, contractantului care câștigase execuția proiectului pe loturile 3 și 4, i-a fost reziliat contractul, pierzându-se în acest fel timp prețios din cauza procedurilor birocratice de reactualizare a proiectului tehnic, de refacere a documentației de atribuire și de derulare în fapt a procedurilor de licitație, de contractare și respectiv de predare a ampalsamentului pentru începerea lucrărilor”, arată Nechifor în interpelare.

El a spus că nu întârzierea de 6 ani este obiectul intepelării, ci calitatea lucrărilor care se execută în prezent, în condițiile în care chiar și ministerul afirmă că finanțarea CNAIR este insuficientă.

Nechifor arată că situațiile pe care le prezintă sunt pe loturile 3 Șesuri – Cârlibaba, respectiv 4 Cârlibaba – Iacobeni și i-au fost semnalate de locuitori ai acestor zone.

„Consider că de modul în care se derulează acest proiect important de infrastructură depinde și șansa județelor Suceava și Maramureș de a dezvolta economic și social acest capăt de țară, turismul și transpoturile de călători și mărfuri având enorm de suferit din cauza modului în care CNAIR înțelege să respecte aici cheltuirea banului public”, a adăugat Nechifor.

El se întreabă dacă așa cum este în imagine trebuie să arate un gabion pe malul Bistriței Aurii, fără pic de fier beton, executat din plasă rabitz folosită pentru puii de găină din bătătură și fără parapet metalic de protecție.

Nechifor mai întreabă dacă este corect modul în care sunt realizate șanțurile de scurgere a apei în urma modernizării drumului național DN 18. (N.B.)