Ioan Bălan: Sfidând Parlamentul și milioane de cetățeni români, Guvernul a decis că Autostrada A8 nu se mai face, căci, chipurile, costă prea mult. Se caută rute alternative mai ieftine pentru o autostradă care s-ar face la Sfântul Așteaptă

Deputatul PNL de Suceava, Ioan Bălan, a transmis, miercuri, printr-o declarație politică în Parlament că actualul Guvern a decis că Autostrada Unirii nu se va mai face pentru că ar costa prea mult.

În declarația politică, deputatul Ioan Bălan, arată că în scurt timp se împlinesc 10 ani de când, de la tribuna Parlamentului României, a solicitat pentru prima dată ca Guvernul de atunci să întreprindă toate demersurile pentru a construi infrastructură modernă de transport care să lege Moldova de Muntenia și de Transilvania.

„Am considerat și atunci și cred cu putere și astăzi că aceasta este sigura modalitate de a acorda și moldovenilor șansa la dezvoltare, la investiții, la crearea de locuri de muncă bine plătite și la o viață prosperă.

Din păcate, în anii 2009-2011, țara a traversat o perioadă economică dificilă, însă, cu toate acestea, guvernul de atunci a reușit să construiască Autostrada Cernavodă-Constanța, Autostrada București-Ploiești și să demareze lucrările la Autostrada Sibiu-Nădlac”, a spus Bălan.

Deputatul liberal sucevean a arătat că din anul 2011, România a reintrat timid pe creștere economică, iar din anul 2013 economia a început să meargă tot mai bine.

„ Cu toții am așteptat cu sufletul la gură ca Moldova și Bucovina să iasă din izolarea teritorială în care a fost lăsat. În ciuda contextului favorabil, toate guvernele care au urmat, nu au reușit nici măcar să întocmească un proiect finanțabil de autostradă, care să poată fi ulterior trimis la Bruxelles și să poată începe lucrările, pe banii bugetului european. Domnul Ponta se lăuda că este doctor în autostrăzi și dădea termene. Domnul Dragnea, păcălea populația că va construi nu știu câte sute de kilometri de autostradă numai în câțiva ani. Din toate minciunile lor, ne-am ales doar cu proiecte abandonate și cu miliarde de euro, bani nerambursabili de Uniunea Europeană, gata să fie pierduți”, a declarat Ioan Bălan.

El a atras atenția că în toate discursurile siropoase ale liderilor PSD și ALDE se aude că în anul Centenar ei construiesc autostrăzi și căi ferate, că leagă Moldova lui Ștefan de Valahia lui Mihai Viteazul și de Transilvania lui Corvin și că investițiile sunt prioritatea lor.

„Din păcate, așa cum face PSD de 29 de ani, una spune și alta face. De pildă, după ani de promisiuni și termene, Autostrada Unirii Târgu-Mureș-Iași-Ungheni, a intrat în categoria proiectelor abandonate”, a declarat Bălan.

El a explicat că în urmă cu numai câteva săptămâni, se aproba în Senatul României și că acum s-a aprobat și în Camera Deputaților, o lege care stabilește termene precise privind construcția Autostrăzii Unirii.

„Milioane de români au privit cu speranță și încredere spre Parlament, sperând că o lege nu va mai întoarce din drum un proiect esențial pentru Moldova. Sfidând Parlamentul și milioane de cetățeni români, Guvernul a decis că Autostrada A8 nu se mai face, căci, chipurile, costă prea mult! Marii experți de la transporturi au blocat definitiv proiectul și caută rute alternative mai ieftine pentru o autostradă care s-ar face la Sfântul Așteaptă”, spune deputatul.

El consideră că toate miniciunile „iresponsabililor de la transporturi” au fost devoalate de Comisarul european pentru politică regională, doamna Corina Crețu, care a spus că Bruxelles-ul dispune de fonduri suficiente pentru a finanța studiul de fezabilitate Autostrada Unirii și chiar pentru a cofinanța realizarea lucrărilor. Așadar, bani sunt, însă nu avem un guvern competent.

„Domnul Lucian Șova de la transporturi va fi remaniat, însă nu pentru că a fost cel mai slab ministru din istoria României, care a îngropat toate proiectele de infrasctructură, ci pentru că în PSD trebuie să i se mai dea cuiva un fotoliu de ministru”, a apreciat Ioan Bălan.

El crede că oricine va fi numit în funcția de ministru al transporturilor trebuie să abandoneze de îndată soluția păguboasă a schimbării traseului Autostrăzii Unirii.

„ Oricine va fi numit ministru, va trebui să meargă direct la Bruxelles, încă din prima zi după ce a fost numit în funcție și să ceară Comisiei Europene expertiză și bani pentru studii de fezabilitate și proiecte tehnice. Oricine va fi ministru al infrastructurii are datoria să demareze, imediat, lucrările la infrastructura care să lege Moldova de Valahia, Moldova de Transilvania și Valahia de Transilvania”, a conchis Ioan Bălan. (T.B.)