Ioan Bălan cere ministrului Transporturilor explicații pentru nefinanțarea modernizării drumului Suceava-Adâncata-Dorohoi. Deputatul solicită și lista cu drumurile din județul Suceava care ar urma să intre în modernizare, reparații sau întreținere cu termene de începere a lucrărilor și date estimative de finalizare


Intră acum și în grupul de

Vicepreședintele PNL deputatul de Suceava Ioan Bălan a cerut ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, să explice motivele pentru care nu se vor face investiții în repararea drumului național care leagă Suceava de Dorohoi prin Adâncata, arătând că nu sunt prevăzute fonduri pentru astfel de lucrări.

„În cea mai recentă vizită pe care ați întreprins-o la Suceava, singurul lucru notabil care a rămas în urma dumneavoastră a fost acela că, în calitate de oaspete și de ministru responsabil cu starea infrastructurii de transporturi, ați considerați de cuviință să certați autoritățile locale pentru că nu fac investiții în rețeaua locală de drumuri, deși drumurile locale sunt net superioare celor aflate în administrarea CNAIR”, a spus Ioan Bălan.

El îl atenționează pe Răzvan Cuc că chiar dacă s-a deplasat până în Bucovina, nu s-a deranjat să constatate singur starea precară a rețelei de cale ferată din nordul țării sau degradarea care s-a instalat pe majoritatea drumurilor naționale aflate în administrarea Guvernului.

„Mai mult decât atât, ați refuzat să explicați de ce, pentru obiectivul de investiții Modernizare DN 29A, Suceava – Adâncata- Dorohoi, Guvernul nu a alocat niciun leu în anul 2019, nici credite bugetare și nici credite de angajament”, arată Bălan care menționează că sunt nevoied e 59,6 milioane de lei.

Bălan susținde că din cauza lipsei de infrastructură de transport rapid regiunea de Nord Est este neatractivă economic și că va continua să fie subdezvoltată.

El îi cere ministrului să spună de ce nu s-au alocat fonduri pentru modernizarea DN 29 A Suceava-Dorohoi,  dar și să spună care sunt drumurile naționale din județul Suceava care au fost cuprinse în Programul de modernizare, dezvoltare, reparații, consolidare și întreținere a infrastructurii rutiere  în vederea efectuării de lucrări de reparații și modernizare.

Deputatul a solicitat ministrului și o listă cu termene de începere a lucrărilor și date estimative de finalizare a lucrărilor.

Totodată, deputatul liberal sucevean arată că în condițiile în care în Regiunea Nord-Est nu există nicio autostradă sau drum expres, tot traficul rutier, în special cel de mare tonaj, se desfășoară pe drumurile naționale, mare parte dintre acestea traversând chiar centrul localităților rurale sau urbane.

„Autoritățile locale efectuează permanent lucrări de întreținere și reparații ale acestor porțiuni, însă costurile prilejuite de acestea sunt cu foarte mare dificultate susținute. În acest sens, vă solicit să precizați dacă nu este posibil ca pentru porțiunile de drumuri naționale care traversează localitățile, Ministerul Transporturilor să susțină costurile aferente lucrărilor de întreținere a covorului asfaltic, degradat tocmai din cauza traficului rutier de mare tonaj, care nu ar trebui să treacă prin centrul așezărilor urbane, ci pe autostrăzi sau drumuri rapide?”, mai cere Bălan.(N.B.)


Intră acum și în grupul de