Deputatul PNL Dumitru Mihalescul, avertisment pentru Ecaterina Andronescu: Transformarea unor clase de liceu în clase de învățământ profesional poate conduce la un eșec al relansării învățământului profesional în România și la creșterea abandonului școlar

Deputatul PNL de Suceava, Dumitru Mihalescul, a avertizat, miercuri, pe ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, că modul în care acționează pentru relansarea învățământului profesional se poate finaliza cu un eșec.

El a arătat, într-o interpelare în Parlament, că Ordinul Ministrului Educației Naționale nr.4057/28.05.2019, privind repartizarea, pe județe, a cifrelor de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat, în anul școlar 2019 -2020, a generat puternice nemulțumiri, atât în rândul cadrelor didactice, cât, mai ales, în rândul părinților și elevilor.

Potrivit acestuia,  la nivelul unor județe, numărul de clase din învățământul liceal a fost restrâns și cu peste 30 de clase, generând o opțiune restrânsă pentru elevi și pierderi consistente de norme didactice pentru profesori.

„În același timp, transformarea unor clase de liceu în clase de învățământ profesional, fără a fi asigurate cadre didactice specializate și fără a fi dotate cu logistică specifică învățământului profesional, poate conduce la un eșec al relansării învățământului profesional în România, deși economia are foarte multă nevoie de forță de muncă bine calificată”, a arătat deputatul.

Mihalescul subliniază că părerea unanimă a reprezentanților din sistemul de învățământ este că O.M.E.N. nr.4057/28.05.2019 va reprezenta chiar o măsură de stimulare a abandonului școlar.

În aceste condiții el cere ministrului să precizeze câte clase de liceu au fost restrânse la nivelul Județului Suceava prin O.M.E.N. nr.4057/28.05.2019 și câte clase de școală profesională au fost înființate pentru anul școlar 2019/2020, câte norme didactice vor dispărea din învățământul liceal, la nivelul Județului Suceava, ca efect al O.M.E.N. nr.4057/28.05.2019 și care este baza logistică și resursa umană implicată în clasele suplimentare din învățământul profesional din Județul Suceava și  a cerut o situație pentru fiecare clasă nou-înființată , care să reflecte atât investițiile în dotări și laboratoare, cât și numărul de cadre didactice specializate în învățământul profesional.(T.B.)

loading...