Experimentul făcut de șeful ISJ Suceava care a cântărit ghiozdanele elevilor arată încă un eșec al guvernării PSD. Ioan Bălan îl întreabă pe ministrul de resort de ce nu a făcut nimic pentru a implementa manualul digital și a reduce serios greutatea ghiozdanelor


Intră acum și în grupul de

Experimentul făcut de inspectorul școlar general al județului Suceava, Gabriela Mihai, care a cântărit ghiozdanele elevilor din municipiu a devenit subiect de interpelare în Parlament pentru că a relevat faptul că actualul guvern nu a implementat manualul digitat.

Deputatul PNL de Suceava Ioan Bălan a arătat într-o interpelare adresată ministrului interimar al Educației, Daniel Breaz, că Inspectoratul Școlar Județean Suceava a efectuat un experiment la începutul anului școlar 2019/2020 într-una dintre școlile cu cele mai mari efective de elevi din Municipiul Suceava, prin care s-a evaluat dimensiunea și greutatea ghiozdanelor pe care le poartă elevii din clasele I-VIII. Astfel, după ce autoritățile școlare județene au cântărit un număr relevant de ghiozdane, au constatat că greutatea acestora este inacceptabil de mare, unele ajungând să cântărească și peste 11 kg.

El arată că, potrivit recomandărilor organismelor internaționale și medicilor specialiști ortopezi și kinetoterapeuți, elevii nu ar trebui să transporte pe umeri ghiozdane care să cântărească mai mult de 10% din greutatea lor corporală, altfel, consecințele asupra dezvoltării fizice normale a elevilor fiind extrem de nocive, putând să genereze boli asociate dezvoltării osoase, cu consecințe deosebit de grave pe termen lung.

Ioan Bălan a subliniat că această situație este generalizată la nivelul întregii țări, iar cauza principală o reprezintă eșecul autorităților guvernamentale în a implementa proiectul manualelor virtuale.

În acest sens, deputatul liberal cere ministrului să prezinte măsurile pe care le-a dispus, la nivelul întregii rețele de unități de învățământ, pentru anul școlar 2019/2020, astfel încât ghiozdanele transportate de elevi să nu mai cântărească, de la un an la altul, tot mai mult.

„Vă solicit să precizați care este motivul pentru care Guvernul nu mai întreprinde niciun demers în sensul implementării manualului digital, astfel încât elevii să nu mai transporte zilnic kilograme de manuale, auxiliare, cărți, culegeri și alte instrumente didactice”, a solicitat Ioan Bălan.

Mai mult, el cere ministrului să furnizeze explicații cu privire la deficiențele pe care le au în continuare unele manuale școlare, pe care cadrele didactice încearcă să le depășească utilizând auxiliare didactice în formă editată sau fișe fotocopiate, care generează costuri suplimentare pentru dascăli și părinți și o povară suplimentară de transportat pentru elevi.


Intră acum și în grupul de