Cătălin Nechifor îi recomandă președintelui Gheorghe Flutur să fie mai activ pe partea de aeroport pentru că autostrăzi nu se vor realiza prea repede: Să aducă la ordin Romatsa care nu a operaționalizat încă turnul nou, dar și să convingă încă o companie să facă zboruri externe de pe aeroport


Intră acum și în grupul de

Președintele organizației Suceava a Pro România, deputatul Cătălin Nechifor, a apreciat, joi, că ar trebui ca președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, să fie mai incisiv pentru dezvoltarea Aeroportului Suceava pentru că sunt șanse minime să fie realizate autostrăzi într-un orizont de timp rezonabil.

El a declarat într-o conferință de presă că autostrada prin Suceava, chiar dacă e discutată zilnic, nu va exista în viitorul apropiat și crede că un orizont optimist este în 2030.

„Îl rog pe domnul Flutur să fie mai activ, mai incisiv pe partea de  aeroport. Mi-aș dori să numărăm curse,  nu doar pasageri”, a spus Nechifor.

El a precizat că pe Aeroport operează o singură companie care face curse externe, Wizz Air cu care a semnat el contractul de operare la începutul lunii aprilie 2016.

„În patru ani nu s-a reușit nici măcar aducerea unui avion la Suceava pentru bază aeroportuară ca să poți să operezi și alte destinații”, a spus deputatul sucevean.

El a adăugat că varianta de acum a fost de salutat la timpul respectiv, dar cp nu mai poate oferi „prea multă posibilitate și elasticitate în zboruri” pentru că apar zilnic întârzieri, zilnic sunt anumite lucruri care nu oferă confort pasagerilor.

Nechifor a explicat că pentru că Wizz Air nu are bază la Suceava cursele sunt puse la ore foarte târzii sau foarte devreme, adică la capăt de program, iar toate întârzierile acumulate peste zi se „descarcă” la Suceava.

El a arătat că în lipsa unei aeronave pe Suceava nu dă șansa să se opereze cinci- șase curse pe zi cum ar fi spre Luton, Paris, Bruxelles, Barcelona, Madrid.

„Nu poți dezvolta cu un avion împrumutat la capătul zilei”, a spus Cătălin Nechifor.

El a adăugat că ar încerca să aducă o altă companie aeriană pe aeroportul sucevean pentru a crea și competiție.

Potrivit lui Nechifor în situația actuală la Suceava sunt și cele mai scumpe bilete din zona Moldovei.

„Bucovina nu e săracă, ci cu oameni gospodari, cu potențial financiar, dar în mod evident, crescând concurența, Wizz Air ar pune bază și ar fi bine pentru noi toți”, a spus deputatul.

Nechifor a mai spus că s-au făcut eforturi mari pentru proiectul modernizării acestui aeroport care a inclus și construcția unui nou turn de control care încă nu a fost operaționalizat de Romatsa și că se operează cu vechiul turn care este instrumentat cu un radar Tesla din anii 60, care era performant la vremea lui, dar că ar trebui operat cu tehnologie modernă.

„Din cauza asta se rerutează avioanele. E foarte mult disconfort din cauza unui lucru simplu. Cei de la Romatsa trebuie să fie chemați la Suceava și sunt obligați să facă ceea ce aveau în contract”, a spus Nechifor.

El a subliniat că e nevoie de implicare mai mare pe aeroport.

„Dacă tot nu avem autostrăzi, măcar să avem aeroport funcțional, cu mai multe companii, cu mai multe destinații, cu o structură tehnică ca la carte, pentru că așa a fost gândit proiectul cu acel sistem ILS cat II, care să aducă la sol aeronave în condiții meteo mai dificile”, a spus liderul Pro România.


Intră acum și în grupul de