Deputatul PNL de Suceava Ioan Bălan e încrezător că în scurt timp se vor vedea utilajele lucrând la modernizarea liniilor de cale ferată Ploiești-Suceava-Vicșani și Suceava-Cluj Napoca. El îl întreabă pe ministrul Transporturilor de ce s-au întârziat lucrările în ultimii ani


Intră acum și în grupul de

Vicepreședintele regional PNL Ioan Bălan, deputat de Suceava, și-a exprimat, miercuri, într-o întrebare adresată ministrului Transporturilor, Lucian Bode, încrederea că în scurt timp va vedea utilajele care vor lucra la modernizarea infrastructurii feroviare Ploiești-Focșani-Roman-Pașcani-Suceava-Dărmănești-Vicșani și Suceava-Ilva Mică-Cluj Napoca 

În întrebarea adresată ministrului Transporturilor, deputatul liberal sucevean arată că principala cauză pentru care Regiunea Nord-Est se află printre cele mai slab dezvoltate regiuni din Uniunea Europeană o reprezintă lipsa unei infrastructuri de transporturi sigure și rapide, care să conecteze această zonă atât de Transilvania, cât și de București.

„Astfel, investitorii strategici străini și români ocolesc regiunea, motiv pentru care în această zonă locurile de muncă bine plătite sunt puține, calitatea vieții este mult mai scăzută decât în restul țării, iar produsul intern brut pe locuitor este unul dintre cele mai mici din România și din UE”, precizează Ioan Bălan.

El a menționat că deși Master Planul General pentru Transporturi a fost aprobat de mai bine de patru ani de zile, iar între prioritățile acestuia se aflau atât autostrăzile Unirii și Moldovei, precum și rețeaua primară de cale ferată, în realitate, în ultimii ani nu s-a avansat cu niciun proiect în acest sens.

„De când ați preluat dumneavoastră mandatul de ministru, lucrurile au început să avanseze pe sectorul rutier și așteptăm ca acest lucru să se întâmple și pentru transportul feroviar. Astfel, din datele publice prezentate pe pagina Ministerului Transporturilor rezultă că două proiecte de infrastructură feroviară figurează între priorități dumneavoastră imediate. Este vorba despre secțiunile de calea ferată Ploiești-Focșani-Roman-Pașcani-Suceava-Dărmănești-Vicșani, respectiv Suceava-Ilva Mică-Cluj Napoca. Așadar, este justificat să sperăm că în scurt timp vom vedea utilajele lucrând la modernizarea acestor linii de cale ferată”, a transmis Ioan Bălan.

El îi cere ministrului să spună care sunt motivele pentru care guvernele, în perioada 2016-2020, nu au făcut niciun efort pentru a demara cele două obiective de investiții pentru modernizarea căii ferate.

„Având în vedere faptul că cele două proiecte au un cost estimat de cca. 2,8 miliarde de euro, adică cca. 13,62 miliarde lei, vă rog să precizați care este stadiul pregătirii celor două proiecte, în vederea includerii lor la finanțare din fondurile europene nerambursabile aferente cadrului financiar multianual 2021-2027. De asemenea, vă rog să precizați termenele la care v-ați propus să realizați procedurile specifice: lansarea licitații, realizarea studiilor tehnice, atribuirea lucrărilor de construire și termenul anticipat de realizare a investițiilor”, a menționat deputatul PNL Ioan Bălan

El mai solicită ministrului Transporturilor să mai spună dacă, în condițiile în care în anii trecuți guvernele PSD au închis mai multe linii secundare de cale ferată, care deserveau județele Suceava și Botoșani, pe care circulau de regulă navetiști către locul de muncă, va analiza posibilitatea redeschiderii unor asemenea linii din rețeaua secundară.


Intră acum și în grupul de