Care ar fi motivatia care sta in spatele deciziei Tarom de a suspenda cursa spre Suceava, in opinia lui Ioan Balan

Vicepreşedintele PDL pentru regiunea Nord-Est, deputatul Ioan Bălan, s-a arătat intrigat că Tarom doreşte să suspende o cursă spre o zonă turistică importantă a ţării. „Degeaba vorbim de Suceava ca atracţie turistică dacă faci opt ore cu maşina de la Bucureşti”, a declarat Balan, joi, într-o conferinţă de presă.

ioan balan 1

El a ţinut să precizeze că suspendarea cursei Tarom spre Suceava prevăzută în orarul de iarnă nu are legătură cu eficienţa şi a arătat că această cursă este solicitată de pasageri. „Încercaţi să faceţi o rezervare acum pentru zilele următoare şi veţi vedea că nu este nici un loc liber. Dacă nu e economică, motivaţia poate fi doar politică”, a spus Bălan, care deţine şi funcţia de preşedinte al Organizaţiei Municipale Suceava a PDL.

Parlamentarul democrat-liberal a apreciat că Aeroportul Suceava, care se modernizează prin POS-T, „e o mireasă căreia îi pregătim zestre, dar nu îi găsim flăcău”.

El a arătat că degeaba Consiliul Judeţean Suceava se implică şi face investiţii cerute de compania Tarom până când se va încheia proiectul de modernizare întrucât soluţia este doar la Guvern. „Văd că soluţia nu poate veni de la Consiliul Judeţean, ci de la Guvern”, a conchis Bălan.

Preşedintele CJ Suceava, Cătălin Nechifor, a declarat, marţi, că Tarom riscă să nu mai fie o ţintă pentru autorităţile sucevene dacă această companie va suspenda pe perioada iernii cursele spre Suceava, arătând că vor fi găsite firme private care să opereze de pe aeroportul sucevean.

El a subliniat că în 22 august preşedintele executiv al Tarom, Christian Heinzmann, a informat conducerea aeroportului sucevean că Tarom va continua să opereze cursele şi în perioada de iarnă, după ce CJ Suceava anunţase că achiziţionează un degivror nou.

Preşedintele CJ Suceava a arătat că a fost stabilită firma care va livra degivrorul şi că se lucrează şi la o variantă de montare a unui sistem de balizaj care poate ajuta aeronavele să aterizeze la Suceava pe timp de ceaţă, până la montarea definitivă a sistemului de balizaj prevăzut prin proiectul de modernizare, care însă nu este la fel de modern ca acela care va fi montat definitiv anul viitor.

El a arătat că dacă Tarom renunţă totuşi la cursele din această iarnă, va fi pus în aplicare un plan “B”, care presupune continuarea în forţă a lucrărilor de modernizare realizate printr-un proiect cu finanţare europeană. “Intrăm foarte puternic pe timp de iarnă în lucrări. Practic, demolăm toata pista şi în primăvară turnăm asfaltul elastic şi vom finaliza mai repede proiectul”, a afirmat Nechifor.

Preşedintele CJ Suceava a mai spus că dacă Tarom nu reuşeşte să rămână cu aceste curse pe Aeroportul Suceava vor fi căutate alte variante. “Sigur vom găsi companii private care să facă zboruri de pe Suceava dacă Tarom aşa înţelege să discute un proiect de interes naţional. Va beneficia de un tratament egal în faţa competitorilor săi”, a conchis Nechifor.

Premierul Victor Ponta declara, în 16 august, la Suceava, că Tarom nu ar trebui să renunţe la cursele interne, arătând că, din datele pe care le deţine, acestea sunt profitabile, iar Tarom ar trebui să rămână lider incontestabil cel puţin pe piaţa internă. “Fără a intra în managementul privat, pe care îl susţin, cred că directorul general, domnul Heinzmann, până acum îşi face treaba foarte bine, eu cred că Tarom trebuie să-şi păstreze toate cursele interne, Târgu Mureş, Sibiu, Suceava, inclusiv dacă poate dezvolta noi curse spre Oradea, Baia Mare. Măcar pe piaţa internă Tarom trebuie să rămână un lider incontestabil. Pe piaţa internaţională, sigur, concurenţa e mult mai puternică şi trebuie să se încadreze în costuri”, afirma premierul.

Aeroportul Suceava este modernizat printr-un proiect cu finanţare europeană prin POS-Transporturi, contractul de execuţie fiind semnat în 9 august cu firma Tehnic Asist din judeţul Botoşani pentru modernizarea pistei de rulare, a balizajului, a turnului de control şi pentru amplasarea sistemului de navigaţie tip ILS, costul investiţiei fiind de 105 milioane de lei fără TVA.

loading...