Restaurantele si locurile unde vor fi cazati sutele de participanti la Olimpiada Internationala de Astronomie, verificate de DSP Suceava

Inspectorii sanitari suceveni vor verifica, în perioada 30-31 iulie, condiţiile igienico-sanitare din spaţiile de cazare ce vor fi puse la dispoziţia participanţilor la Olimpiada Internaţională de Astronomie, ce se va desfăşura la Suceava, la începutul lunii august.

Directorul Direcţiei de Sănătate Publică Suceava, medicul Ludovic Abiţei, a declarat, joi, că, în perioada 30-31 iulie, vor fi verificate spaţiile de cazare ce vor fi puse la dispoziţia participanţilor la această olimpiadă de Universitatea “Ştefan cel Mare” Suceava, dar şi de unul dintre hotelurile din Gura Humorului.

ludovic abitei

Abiţei a spus că organizatorii acestui eveniment urmează să transmită DSP şi lista unităţilor de alimentaţie publică în care va fi servită masa participanţilor la olimpiadă, urmând să se facă verificări privind condiţiile igienico-sanitare ale spaţiilor de preparare şi de păstrare a alimentelor, modul de păstrare a alimentelor şi de preparare a hranei, vesela, circuitele, mijloacele de transport pentru hrană şi dacă personalul angrenat în acest tip de activitate este instruit în privinţa respectării regulilor de igienă.

Reamintim că Guvernul României a aprobat în şedinţa de miercuri, Memorandumul privind organizarea de către România a Olimpiadei Internaţionale de Astronomie şi Astrofizică.

Potrivit unui comunicat al MEN, cea de a VIII-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale de Astronomie şi Astrofizică se va desfăşura la Suceava, în perioada 1-15 august, cu implicarea Universităţii „Ştefan Cel Mare” Suceava, care va asigura cazarea participanţilor şi susţinerea probelor de concurs, Inspectoratului Şcolar Judeţean Suceava, care va asigura coordonarea activităţilor organizatorice şi a Societăţii Ştiinţifice „Cignus”, care va oferi sprijin ştiinţific.

În comunicatul de presă se arată că la Olimpiada Internaţională de Astrofizică şi Astronomie sunt aşteptaţi să participe 225 de concurenţi din 50 de ţări, iar acestora li se vor adăuga membrii Comitetului internaţional, care validează subiectele şi asigură traducerea acestora (160 de persoane), membrii Comitetului ştiinţific (50 de profesori care propun subiectele şi evaluează lucrările) şi membrii Comitetului de organizare, incluzând şi studenţi/profesori/elevi voluntari (100 de persoane).

Aceeaşi sursă precizează că olimpiada este structurată pe patru probe: teoretică, analiza datelor astronomice, proba practică şi proba pe echipe. Programul orientativ al olimpiadei are următoarea configuraţie: 1-2 august – sosirea delegaţiilor, 2 august – festivitatea de deschidere, 3-9 august – desfăşurarea probelor, 10 august – festivitatea  de premiere, 11 august – plecarea delegaţiilor.

“Olimpiada Internaţională de Astronomie şi Astrofizică a devenit unul din cele mai importante evenimente de specialitate pe plan mondial, reunind de-a lungul celor şapte ediţii competitori din peste 40 de state. Până în prezent, olimpiada a fost găzduită de Thailanda, Indonezia, Iran, Polonia, China, Brazilia şi Grecia.Prin prisma participării încă de la prima ediţie şi a rezultatelor excelente obţinute, România face parte din „clubul de elită” al naţiunilor participante, contribuind la elaborarea regulamentelor şi la realizarea subiectelor. În 2013, România a ocupat locul I, poziţie care a confirmat rezultatele pe echipe înregistrate în urmă cu doi ani, în Polonia”, se precizează în comunicatul de presă.

Sursa citată mai precizează că “foşti laureaţi români ai Olimpiadei Internaţionale de Astronomie şi Astrofizică sunt în acest moment cercetători în domeniul astrofizicii sau studenţi ai unor universităţi de prestigiu. O parte dintre ei vor fi cooptaţi în Comitetul Ştiinţific al evenimentului.Cheltuielile pentru organizare, respectiv costurile legate de cazare, masă, transport intern, logistică şi alte activităţi conexe au fost estimate la suma de 614.000 lei”.