Management individualist, nedemocratic sau prea permisiv, in scolile sucevene, in primul semestru al anului scolar


Intră acum și în grupul de

În sala de conferințe a Liceului Teoretic „Filadelfia” Suceava a avut loc joi, 27 februarie, reuniunea semestrială de management instituțional, ocazie cu care a fost prezentat raportul privind activitatea desfășurată de Inspectoratul Școlar, unitățile conexe și cele școlare.

Gheorghe Lazar reuniunea semestriala de management institutional 1

Potrivit celor prezentate de inspectorul școlar general, prof. Gheorghe Lazăr, în semestrul I al anului școlar 2014-2015, în urma inspecțiilor efectuate, au fost identificate deficiențe în unele școli, ca urmare a exercitării unui management individualist, nedemocratic sau prea permisiv, a întreruperii fluxului informațional către colectivul unității, a neconsultării documentelor legislative și a informației noi existente, cu decizii luate pe baza unei experiențe neadaptate schimbărilor concrete din școală/sistem.

„Dintre acestea revin ca un laitmotiv delegarea neechilibrată a sarcinilor în școală, slaba implicare și chiar necunoașterea, în unele cazuri, a responsabilităților și atribuțiilor membrilor consiliilor de administrație în gestionarea actului managerial”, a prezentat prof. Gheorghe Lazăr.

Acesta a mai amintit faptul că unele dintre documentele verificate s-au dovedit a fi formal întocmite, convenționale, cu aspecte neadaptate specificului școlii, fiind abordate la modul general, nerealist.

Cu toate acestea, Lazăr a mai susținut că în prima parte a anului școlar directorii unităților de învățământ s-au preocupat să obțină fonduri extrabugetare și s-au implicat în proiecte privind înnoirea și modernizarea bazei materiale a unităților de învățământ, în condițiile unor fonduri insuficiente.


Intră acum și în grupul de