Alexandria Librării şi Organizaţia „Salvați Copiii” au lansat la Suceava campania de responsabilitate socială “CUMPERI TU, PRIMESC ŞI EI!”

Afis Alexandria Salvati copiii - Parteneri Suceava (1)

„Din 1950 îți pregătim ghiozdanul. Suntem mândri de asta și îți mulțumim!”

Acesta este mesajul cu care librăriile Alexandria își întâmpină clienții de ani de zile. Toamna aceasta, alături de Organizația „Salvați Copiii”, Alexandria Librării a inițiat campania de responsabilitate socială CUMPERI TU, PRIMESC ȘI EI! și îi invită pe toți românii să se implice, astfel încât un număr cât mai mare de copii nevoiași să aibă ghiozdanele echipate pentru școală.

Campania a fost lansată oficial, marţi,  printr-o conferință de presă susținută la Shopping City Suceava, la care au participat directorul de marketing Alexandria Librării, Cezar Căilean, președintele filialei Suceava a organizației „Salvați Copiii”, Camelia Iordache, reprezentanta agenției de comunicare Play by Play, Cătălina Biholar și directorul Shopping City Suceava, Mircea Petrariu.

Directorul de marketing Alexandria Librării, Cezar Căilean, a arătat că lanțul de librării a sprijinit mereu sistemul educațional din România, atât elevii, studenții, cât și profesorii beneficiază constant de reduceri, încurajând astfel performanța școlară.

Totodată, Cezar Căilean a explicat că ideea unei campanii de responsabilitate socială a venit firesc, ca urmare a cererilor primite an de an, în luna septembrie, de a ajuta și de a sprijini financiar diverse cazuri sociale.

„An de an, la început de septembrie, de an școlar, primeam diverse solicitări de a sprijini diferite cazuri din Suceava și nu numai. Ne-am gândit că este bine să apelăm la o organizație serioasă, mare, cu credibilitate, de a face într-un cadru cât mai organizat aceste donații”, a spus Cezar Căilean.

În acest sens, în acest an, în perioada 1-30 septembrie 2015, clienții care vor pregăti ghiozdanele propriilor copii și vor face orice achiziție din cele 30 de librării Alexandria aflate în 12 județe ale țării, vor sprijini și copiii nevoiași.

După cum a subliniat directorul de marketing Alexandria Librării, anul acesta Alexandria Librării donează sub formă de rechizite către Organizația “Salvați Copiii România” 1% din valoarea tuturor bonurilor fiscale din luna septembrie 2015.

„Astfel, fiecare persoană care va face cumpărături de orice natură, din oricare din librăriile Alexandria, se alătură acestei campanii și face un gest concret de încurajare a educației”, a menționat Cezar Căilean.

petrariu, biholar, iordache, cailean

La rândul său, Camelia Iordache, a declarat că propunerea Alexandria Librării a venit într-un moment în care organizația „Salvați Copiii” se apleacă foarte puternic pentru sprijinirea accesului la educație al copiilor fără posibilități, care sunt cu riscul de a abandona școala sau deja au abandonat studiile, dar care doresc să se întoarcă în sistemul de învățământ.

„Suntem într-un top european în ceea ce privește rata de analfabetism, de abandon școlar și de aceea noi încercăm să aducem cât mai mulți copii la școală”, a spus Iordache.

Ea a mai arătat că donațiile Alexandria Librării vor ajunge în 22 de centre educaționale din România, ceea ce însumează peste 2.400 de copii care se vor bucura de noi șanse la educație.

Conform statisticilor Salvați Copiii”, în România, 1 din 10 copii cu vârsta corespunzătoare învăţământului primar nu participă la educaţie. De la un an la altul, în loc să crească, procentajul copiilor cu vârsta de la 7 la 10 ani care frecventează şcoala primară este în scădere, iar cel al abandonului școlar la clase primare și gimnaziale în creștere.

Reprezentanta agenției de comunicare Play by Play, Cătălina Biholar,  a ţinut să evidențieze faptul că dacă va exista un număr mare de persoane care se vor implica în campania de responsabilitate socială inițiată de Alexandria Librării, atunci lucrurile în ceea ce privește abandonul școlar ar putea evolua într-o direcție bună.

„Intenționăm să ajungem la două milioane și jumătate de români cu informația aceasta, că dacă își pregătesc ghiozdanele în Alexandria Librării, unu la sută din valoarea tuturor bonurilor va ajunge sub formă de rechizite la Salvați Copiii și de acolo la copiii care au nevoie de ele”, a  spus Cătălina Biholar.

Mircea Petrariu, directorul Shopping City Suceava, s-a arătat încrezător că sucevenii vor aprecia campania de ajutorare a copiilor și speră ca exemplul dat de Alexandria Librării să fie preluat de cât mai multe companii.

„Faptul că o parte din încasări va merge către copiii cu nevoi financiare este un act caritabil care ar trebui urmat de cât mai multe companii”, a spus Mircea Petrariu.

„Reducerea abandonului școlar și a procentajului mare de analfabetism în rândul copiilor din România sunt, pentru prima dată, posibile cu un simplu gest pe care îl facem atât de mulți. Doar că acum, când CUMPERI TU, PRIMESC ȘI EI!”, a concluzionat Cezar Căilean.

Brandul Alexandria Librării face parte din grupul de firme cu capital integral autohton Alexandria Group. Cu o tradiție de peste 6 decenii de activitate în domeniul vânzărilor de carte și rechizite, rețeaua de librării Alexandria se distinge pe piața românească de profil și în mediul de afaceri românesc prin asumarea rolului de a promova adevărata cultură și elită românească dar și de a sprijini educația în România prin programe de reduceri acordate cadrelor didactice și elevilor din sistemul de învățământ românesc (Educard, Schoolcard Alexandria, Partener Card). Compania deține în acest moment 30 de librării în 12 județe din România: Suceava (punctul de plecare și centrul de management), Bacău, Botoşani, Iași, Vrancea, Buzău, Vâlcea, Sibiu, Arad, Mureș, Neamț și din martie 2015 în județul Bistrița-Năsăud, suprafața totală de vânzare fiind de peste 11.000 mp. În octombrie 2012, brandul Alexandria Librării a fost ales câştigător al programului Cel Mai Promiţător Brand Românesc, semn că există un potențial imens și insuficient exploatat pe piața de carte.

Salvaţi Copiii România este o organizație neguvernamentală, membră a Alianței Internaționale Save the Children, care acţionează pentru respectarea drepturilor copilului. Salvaţi Copiii România organizează campanii de sensibilizare a opiniei publice şi sprijină copiii aflaţi în dificultate. Acţionăm pentru modificarea politicilor şi a legislaţiei în beneficiul copiilor. Cooperăm cu tinerii şi cu copiii în vederea unei îmbunătăţiri durabile a vieţii lor. Recunoaştem şi punem accent pe responsabilităţile şi îndatoririle părinţilor, reprezentanţilor legali, profesorilor şi ale altor autorităţi ce acţionează în interesul copiilor. Prin intermediul activităţilor sale, Organizaţia Salvaţi Copiii se implică activ în asimilarea în plan legislativ a prevederilor stipulate de Convenţia ONU, referitoare la apărarea şi promovarea drepturilor copilului. De asemenea, Salvaţi Copiii luptă pentru influenţarea politicilor sociale şi a legislaţiei în beneficiul copiilor.

Proiectul este susținut de: Shopping City Suceava, Uvertura Mall Botoșani, Era Shopping Center, Arena Mall Bacău, Focșani Mall, Aurora Shopping Mall Buzău, River Plaza Rm. Vâlcea, Promenada Mall Tg. Mureș, Shopping City Sibiu, Impact FM, Viva FM. Radio AS, Televiziunea Intermedia Suceava, TV PLUS Suceava, Bucovina TV, Monitorul de Suceava, Crai Nou Suceava, News Bucovina, OrasulSuceava.ro, Clement Media, Zile și Nopți.

Citeste si distribuie. Daca nu citesti la timp, intelegi prea tarziu!