46 de copii instituţionalizaţi în trei centre de plasament sucevene au beneficiat în acest semestru de meditaţii în cadrul proiectului “Ajutor la teme”

Un număr de 46 de copii instituţionalizaţi din trei centre de plasament din Suceava au beneficiat de meditaţii săptămânale acordate de profesori voluntari în cadrul Proiectului “Ajutor la teme”, derulat în perioada februarie-iunie 2016.

Biblioteca Bucovinei I.G.Sbiera

 

Potrivit unui comunicat de presă al Bibliotecii Bucovinei “I.G.Sbiera” Suceava, organizator al proiectului “Ajutor la teme” este Secţia Împrumut pentru copii din cadrul Bibliotecii Bucovinei, în colaborare cu Centrul de Plasament „Speranţa”, Centrul de Plasament “Micul Prinţ” şi Centrul de Plasament de Tip Familial „Colţ Alb”, toate din municipiul Suceava.

În comunicat se arată că proiectul vizează comunitatea alcătuită din copii instituţionalizaţi în Centrul de Plasament „Speranţa”, Centrul de Plasament “Micul Prinţ” şi Centrul de Plasament de Tip Familial „Colţ Alb”, unde copiii sunt educaţi în regim intern, învăţând în unităţile şcolare din municipiu.

“Proiectul îşi propune ca, prin acordarea unor meditaţii săptămânale, asigurate de profesori şi studenţi voluntari, să se atingă următoarele obiective: îmbunătăţirea situaţiei lor şcolare, reducerea diferenţelor de şanse faţă de colegii lor, proveniţi din familii normal constituite, dar şi ridicarea gradului de încredere în forţele proprii şi stimularea potenţialului intelectual. Educaţia este pentru oricine punctul de plecare în realizarea socio- profesională, aşa că ajutorul acordat acum, va avea urmări pe termen lung, ajutându-i pe aceşti copii să se integreze mai bine în societate”, se precizează în comunicatul de presă.

Astfel, în cadrul proiectului, 46 de copii instituţionalizaţi în cele trei centre de plasament din municipiul Suceava, selectaţi în urma completării unor chestionare prin care şi- au dat acordul de a participa la proiect, au beneficiat în semestrul al II-lea al anului şcolar în curs de meditaţii săptămânale acordate de profesori voluntari.AJUTOR LA TEME 2016

Potrivit comunicatului de presă,  Biblioteca Bucovinei „I. G. Sbiera” şi-a propus ca şi prin acest proiect “să depăşească tiparul clasic al unei biblioteci publice şi să se implice în identificarea şi rezolvarea problemelor comunităţii din care face parte”.

“În urma analizei chestionarelor aplicate unui număr de 46 de copii şi tineri, cu vârste între 9 şi 18 ani, s-a constatat dorinţa lor de a fi ajutaţi la teme, la următoarele materii (în ordinea numărului de solicitări): matematică, limba engleză, limba română, limba franceză, chimie, fizică, istorie şi biologie. Pe baza acestor informaţii s-au alcătuit grupuri de lucru, astfel încât un copil care a optat pentru mai multe materii, să poată participa la mai multe grupuri”, se arată în comunicatul de presă.

Pentru derularea proiectului “Ajutor la teme” au fost încheiate parteneriate atât cu Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Suceava, dar şi cu instituţii şcolare din municipiu, pentru realizarea grupului de profesori voluntari.

“Meditaţiile au avut loc în sălile de studiu de la centrul de plasament „Speranţa”, centrul de plasament de tip familial „Colţ Alb”, centrul de plasament “Micul Prinţ” şi la Biblioteca Bucovinei „I. G. Sbiera”, ocazie cu care cei care nu au beneficiat până acum de serviciile instituţiei, au cunoscut secţiile bibliotecii”, precizează sursa citată.

Monitorizarea copiilor incluşi în proiect s-a realizat, săptămânal, de către coordonatorul proiectului, bibliotecar Nicoleta Tipa, iar evaluarea finală va fi efectuată şi pe baza progresului înregistrat la şcoală de fiecare copil.

În data de 17 iunie va fi organizată o festivitate de premiere a celor mai merituoşi elevi participanţi la proiect, la această activitate urmând să participe atât elevii implicaţi în proiect şi profesorii voluntari, cât şi copiii instituţionalizaţi la Centrele de Plasament „Colţ Alb”, “Micul Prinţ” şi “Speranţa”.

(Liliana Bujdei)