Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate, indisponibilă din nou din cauza unor probleme tehnice


Intră acum și în grupul de

Casa Naţională a Asigurărilor de Sănătate a informat, luni, că începând cu ora 8,30, este indisponibilă Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate din cauza unor probleme tehnice, iar până la remedierea acestora serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se eliberează în regim off-line.

Sursa citată precizează că pentru transmiterea și validarea serviciilor acordate în această perioadă sunt aplicabile dispozițiile art.199-202 din H.G. 161/2016, cu modificările și completările ulterioare și ale art. 361 – 364 din H.G. 206/2015, cu modificările și completările ulterioare.

“În acest sens, până la termenul de raportare a activității lunare pentru perioada în care au fost constatate întreruperi în funcționarea PIAS, președintele CNAS va emite ordin, conform prevederilor legale mai sus menționate”, se menţionează într-un comunicat de presă al CNAS.

De precizat este că Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate a mai fost indisponibilă tot din cauza unor probleme tehnice în data de 16 ianuarie 2017 şi a fost repusă în funcţiune în cursul serii de 17 ianuarie.

Secretarul general al Colegiului Medicilor Suceava, medicul de familie Irina Badrajan, a declarat, luni, că în cursul dimineţii nu a fost funcţional serviciul cu cardul existând recomandarea din partea CNAS pentru înregistrarea serviciilor medicale şi eliberarea off-line a reţetelor gratuite şi compensate.

Badrajan a spus că în cazul pacienţilor cu boli cronice care erau programaţi pentru consultaţie în cursul zilei de luni a luat decizia reprogramării acestora pentru ziua de marţi, iar în cazul unor pacienţi acuţi, care au fost de acord, a fost efectuată consultaţia medicală şi a fost eliberată reţetă simplă.

Ea a explicat că există o anumită reticenţă în a raporta serviciile medicale şi eliberarea de reţete în regim off-line întrucât au existat situaţii în care acestea nu au putut fi ridicate în sistemul informatic, iar medicii au fost nevoiţi ulterior “să plătească din buzunar” contravaloarea acestora, la o distanţă de doi-trei ani, în urma controalelor CAS.

Medicul sucevean a spus că speră să fie remediate problemele tehnice ale PIAS cât mai curând, întrucât urmează atât perioada raportărilor lunare, cât şi cea în care pacienţii cronici vin la cabinetele medicilor de familie pentru a li se elibera reţetele.

(Liliana Bujdei)


Intră acum și în grupul de