Flutur: Se circulă greu în județ, iar Poliția, în loc să pună radare, mai bine ar fluidiza traficul. Infrastructura nu mai face față și trebuie să gândim șosele ocolitoare și la comune

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a declarat, joi, că circulația în județ este în aceste zile dificilă și comparabilă cu cea de pe DN 1 pe Valea Prahovei și a arătat că infrastructura actuală nu face față și că va trebui gândit un plan de realizare de șosele ocolitoare chiar și la comune.

„E foarte important să fluidizăm traficul să nu avem blocaje deși trebuie să recunosc că în aceste zile în județul Suceava am avut semnalări din partea unor turiști care au traversat foarte greu niște orașe cum e Gura Humorului sau Câmpulung Moldovenesc”, a spus Flutur într-o conferință de presă.

El a spus că această situație îndeamnă autoritățile județene să se gândească deja la viitoarele șosele de centură.

„Cu așa mare densitate de turiști infrastructura nu mai face față”, a spus președintele CJ Suceava.

El a spus că au fost zile când s-a implicat personal pentru a cere instituțiilor să fluidizeze traficul.

„Au fost de exemplu accidente care au blocat traficul. Aici trebuie proceduri mai rapide pentru a debloca. Dacă stai 10 minute pe DN 17 și nu eliberezi carosabilul creezi un ambuteiaj uriaș. Am fost comparați cu zona Valea Prahovei”, a declarat Flutur.

El consideră că Poliția va trebui să acționeze în astfel de situații pentru fluidizarea traficului și nu să pună radare pentru că și așa viteza medie nu se ridică peste 40 de km/h.

„Nu cred că în astfel de zile trebuie să fie radare pentru că nu ai ce verifica. Mai degrabă s-ar ocupa de fluidizarea traficului”, a spus Flutur.
El consideră că este nevoie de șosele ocolitoare chiar și în comune și a menționat că blocajele vin și pentru că TIR-urile intră în centrul localităților.

„Trebuie să discutăm urgent strategia șoselelor ocolitoare și CJ Suceava trebuie să se implice”, a declarat Flutur.

El a reamintit că în Polonia, Guvernul finanțează șoselele ocolitoare ale localităților, iar cu fonduri europene se lucrează la realizarea legăturior între acește șosele ocolitoare, modalitate de soluționare a actualei probleme ce ar putea fi preluată și de autoritățile din România.