Câtă sare se află în parizer? Info Cons: Conținutul de sare variază între 1.27 și 2.8 g/100g, reprezentând între 19 și 52 la sută din cantitatea zilnică recomandată unui adult

“Sarea în bucate este și o vorbă veche românească, chiar și o poveste. Important este să avem grijă cât consumăm, cum consumăm, pentru că sarea se găsește în aproape tot ceea ce consumăm în fiecare zi. Suntem alături de fiecare și ajutați-ne să vă putem ajuta în continuare”, a declarat Sorin Mierlea, președinte InfoCons, asociație care a realizat un studiu privind cantitatea de sare conținută în parizerul produse de diverse firme.

Astfel, potrivit unei informări transmise News Bucovina, InfoCons a realizat un studiu pe 12 produse, ce au următorii producători sau distribuitori: Carrefour Romania S.A., Cristim 2 Prodcom SRL, Kaufland Romania S.C.S., Meda Prod ’98 S.A., METRO Cash&Carry Romania SRL, S.C. CIA ABOLIV S.R.L., S.C. FOX COM SERV S.R.L., S.C. GOODIES MEAT  PRODUCTION S.R.L., S.C. PROFI ROM FOOD S.R.L., SC Auchan Romania SA, SC. CIA ABOLIV S.R.L.

În urma studiului s-a constatat că în aceste produse conținutul de sare variază între 1.27 și 2.8 g/100g

 

Produsele cu cel mai mic conținut de sare identificate au fost:  Auchan Parizer cu carne de pui 500g (Auchan)- 0.99 g, reprezentând  19.8% din doza zilnică de sare (DZS), Cris-Tim Mini Parizer cu Pui 500g (Cris-Tim) cu 1.5 g, reprezentând 30% din DZS, Cris-Tim Parizer Țărănesc cu Pui 100g (Cris-Tim) 1.5 g reprezentând  30% din DZS.

La polul opus, produsele cu cel mai mare conținut de sare au fost: Aro Parizer cu carne de pasare 500g (Aro) 2.6 g reprezentând 52% din DZS, Carrefour Parizer de pasare 500g (Carrefour) 2.6 g reprezentând  52% din DZS, Baroni Mini Parizer cu pui 500g (Baroni) 2.5 g reprezentând 50% din DZS

În condițiile în care Organizația Mondială a Sănătății recomandă un consum mediu de sare de 5g/zi pentru un adult, 100g din produsul cu cel mai mare conținut de sare acoperă 52% din cantitatea zilnică recomandată unui adult, iar produsul cu cel mai mic conținut de sare, 19.8%, atrage atenția InfoCons.

InfoCons este o Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori. (N.B.)