Intră acum și în grupul de
InfoCons a realizat un studiu cu privire la informațiile ce se regăsesc pe etichetele produselor pe care consumatorii le identifică drept pâine neagră. În cadrul studiului au fost analizate 24 de produse, de la următorii producători/distribuitori: S.C Vel Pitar S.A., S.C. Karamolegos Bakery România S.A., S.C. Dobrogea Grup S.A., S.C. Lidl Discount S.R.L., Metro Cash&Carry România S.R.L., Auchan România S.A., S.C. Grewe S.R.L.
Rezultatele studiului au fost următoarele:
Din punct de vedere al numărului de E-ur, în produsele studiate s-au regăsit între 0 și 6 E-uri. Astfel, 37,5% din produsele studiate nu au avut niciun E în componența lor, 12,5% din produsele studiate au avut 1 E în componența lor, 16,6% din produsele studiate au avut 2 E-uri în componența lor, 4,1% din produsele studiate au avut 3 E-uri în componența lor, 4,1% din produsele studiate au avut 4 E-uri în componența lor, 20,8% din produsele studiate au avut 6 E-uri în componența lor.
Două E-uri au fost regăsite, în medie, în produsele studiate.
E-urile întâlnite în produsele studiate au fost: E300 în 9 produse, E200 în 8 produse, E170 în 5 produse, E270 în 5 produse, E262 în 5 produse, E330 în 4 produse, E282 în 4 produse, E263 în 4 produse, E471 în 4 produse, E472 în 3 produse, E920 în 2 produse.
Din punct de vedere al proteinelor/100g, cantitatea de proteine din produsele studiate s-a situat între 7.5 și 25.9 g/100g, 7.5g/100g fiind cea mai scăzută cantitate de proteine găsită într-unul din produsele studiate, iar 25.9g/100g este cea mai ridicată cantitate de proteine găsită într-unul din produsele studiate, în timp ce 11.12g/100g este media proteinelor regăsite în produsele studiate.
Din punct de vedere al valorii energetice (kcal/100g) produsele studiate au avut între 201 și 284 de kcal/100g, iar 240.75kcal/100g au fost media valorii energetice regăsită în produsele studiate.
Din punct de vedere al glucidelor și zaharurilor, cantitatea de glucide din produsele studiate s-a situat între 13 și 51.7g/100g de produs, iar aproape 40 de grame de glucide/100g au avut, în medie, produsele studiate.
Cantitatea de zaharuri din produsele studiate s-a situat între 0.2 și 5.4g/100g de produs, iar 2.59g/100g de zaharuri au avut, în medie, produsele studiate, echivalentul a 6% din totalul cantității de glucide din produse.
Din punct de vedere al grăsimilor și al acizilor grași, cantitatea de grăsimi din produsele studiate s-a situat între 0.5 și 9.6g/100g de produs, iar 2.86g este media cantității de grăsimi regăsită în produsele studiate.
Cantitatea de acizi grași saturați din produsele studiate s-a situat între 0.1 și 1.9g/100g de produs, 0.62g fiind media acizilor grași regăsiți în produsele studiate, echivalentul a 21% din totalul cantității de grăsimi din produse.
Din punct de vedere al fibrelor, cantitatea de fibre din produse s-a situat între 3.7 și 9g/100g de produs, 6.71g de fibre au avut, în medie, produsele studiate.
Din punct de vedere al sării, cantitatea de sare din produsele studiate s-a situat între 1 și 1.7g/100g de produs, iar 1.30g de sare au avut, în medie, produsele studiate.
Produsele care au făcut obiectul acestui studiu au avut cantități cuprinse între 240 și 700g.