Românii nu-și propun să cheltuie mai mult ca anul trecut pentru cadourile de Moș Nicolae în ciuda creșterilor salariale din sectorul bugetar-studiu

Suma estimată a fi cheltuită pentru cadourile de Moș Nicolae este de aproximativ 350 lei, potrivit unui studiu de piață al MEDNET Marketing Research care menționează că în ciuda creșterilor salariale în sectorul public suma alocată pentru cadouri este relativ egală cu cea de anul trecut, fiind de remarcat că mai mult de jumătate dintre respondenți au afirmat că vor cheltui între 100 și 250 de lei.

Conform datelor celui mai recent studiu de piață realizat de către MEDNET Marketing Research Center, 87,3% dintre persoanele din mediul urban intenționează să cumpere cadouri de Moș Nicolae pentru cei dragi, se arată într-un comunicat de presă transmis News Bucovina în care se menționează că, de-a lungul ultimilor 4 ani (2015-2018), procentul celor care sunt darnici cu ocazia primului moș din decembrie este constant.

 

De asemenea, și în acest an, cadourile preferate rămân dulciurile (70,4%), urmate de jucării (48,2%) și de articole de îmbrăcăminte/încălțăminte (41,7%). De asemenea, se vor oferi și fructe, cosmetice/parfumuri sau cărți. Pe lângă acestea, au mai fost menționate bijuterii și accesorii, articole  de design, accesorii pentru smartphone/tabletă sau chiar electronice și electrocasnice.

Cei care nu au găsit cadoul potrivit, vor oferi și bani (2,0%).

„Suma medie pe care respondenții o vor aloca pentru cadourile de Moș Nicolae este de 345,26 lei. Și,cu toate că anul 2018 a adus creșteri salariale, în special în sectorul public, suma medie alocată cadourilor pe care le va aduce Moș Nicolae nu a crescut față de anul trecut (345,26 lei în 2018 versus 340,92 în 2017).Mai mult decât atât, aproape jumătate dintre persoanele intervievate intenționează să cheltuie cu această ocazie între 100 și 250 lei”, se arată în comunicat.

Studiul a fost realizat online, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban (orașe mici – sub

30.000 locuitori, orașe mijlocii – 30.000-100.000 locuitori, orașe mari – peste 100.000 locuitori) în

perioada 23 – 29 noiembrie 2018.

Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 812 persoane cu vârsta

cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,30%.

MEDNET Marketing Research Center activează în domeniul cercetării de piață din anul 2000 și

reunește unii dintre cei mai buni specialiști din acest domeniu. MEDNET Marketing Research Center

este membru al ESOMAR (The World Association for Research Professionals) și SORMA (Societatea

Română de Marketing și Cercetarea Opiniei Publice)