Elevi și profesori de la Școala Gimnazială ”George Voevidca” Câmpulung Moldovenesc, în Franța, prin proiectul Erasmus + ”Games Of A Lifetime” ce vizează implementarea jocului ca strategie didactică modernă. În proiect sunt partenere școli din Franţa, Spania, Italia, Macedonia şi Portugalia

Școala Gimnazială ”George Voevidca” Câmpulung Moldovenesc derulează, în parteneriat cu școli din Franţa, Spania, Italia, Macedonia şi Portugalia, proiectul european  Erasmus Plus KA229 cu titlul ”Games Of A Lifetime GOAL”,  proiect de schimb interșcolar ce se va derula pe parcursul a doi ani școlari, în perioada 2018-2020.

              În luna noiembrie 2018 s-a desfășurat prima mobilitate a proiectului, în cadrul școlii coordonatoare ”College Edouard  Lucas” din Amiens-Franța. La reuniune au participat 14 elevi însoțiți de 12 cadre didactice, care împreună cu elevi și profesori din Franța au derulat, pe parcursul a cinci zile, activități comune axate pe tema proiectului: învățarea prin joc. Școala noastră a participat cu o delegație formată din doi elevi din clasa a V-a (Uriciuc Gabriela și Tudose Eliza) însoțiți de trei cadre (Băcanu Lăcrămioara, Tudose Anca, Sbiciuc Lucia).

              Activitățile derulate au fost diverse și diversificate. În prima zi a avut loc deschiderea proiectului prin prezentarea țărilor și școlilor partenere, după care s-a organizat un joc-concurs Kahoot pe baza celor expuse. În aceeași zi s-au desfășurat jocuri comune elevi-profesori, având ca scop cunoașterea, interacțiunea și coeziunea în cadrul grupului. Totodată, grupe mixte de elevi au jucat jocuri tradiționale din Franța, sau au explorat împrejurimile școlii sub forma unui joc de orientare.

              În ziua a doua s-a derulat un ”Circuit al amintirilor”, de comemorare a eroilor căzuți în al doilea război mondial în sîngeroasele bătălii de pe Somme. Elevii au învățat o pagină de istorie prin vizitarea Memorialului Beaumont-Hamel și a  Mausoleului Thiepval. În după-amiaza aceleiași zile, echipe mixte formate din elevi și profesori au explorat, sub forma unui joc de orientare turistică, orașul Amiens și obiectivele sale istorice și culturale. Seara a avut loc o reuniune comună elevi-profesori-părinți, în cadrul căreia s-au organizat jocuri tradiționale.   

              A treia zi de proiect i-a dus pe elevi în preistorie, prin vizitarea Parcului Samara. Aici au învățat să aprindă focul, să tragă cu arcul, să cunoască diverse roci, să exploreze și să învețe prin descoperire. În aceeași zi a avut loc reuniunea coordonatorilor, având ca scop stabilirea activităților viitoare, fixarea termenelor și a responsabililor, pentru un bun management al proiectului.

              Ziua a patra i-a găsit pe elevi și profesori în Paris, derulând jocuri tip ”Treasure hunt” în muzeul Luvru, sau în împrejurimile turnului Eiffel. Echipe mixte de elevi, sub coordonarea unui profesor, au plecat într-o aventură de descoperire a unor opere de artă, de găsire a unor cuvinte cheie și de descoperire a unor coduri ce duceau la formularea cheii finale : ”The whole world is everybody’s homeland … ERASMUS”.

În ultima zi de mobilitate, elevii și profesorii au participat la cursuri de programare în Scratch și au asistat la activități didactice demonstrative, activități ce au facilitat schimbul de bune practici, descoperirea unor materiale didactice inovative și a unor metode moderne de predare-învățare.

              Experiențele dobândite în cadrul acestei mobilități vor fi diseminate la nivelul școlii, la nivel local, regional și național, achiziţiile dobândite constituind premisele dezvoltării şi inovării actului didactic prin implementarea jocului ca strategie didactică modernă.

(Autori : profesorii Tudose Anca, Băcanu Lăcrămioara  și elevii Uriciuc Gabriela, Tudose Eliza)