Folosirea ilegală a ciocanului de marcat sau subdimensionarea volumului de masă lemnoasă pusă în valoare, între metodele folosite pentru obținerea de material lemnos ilegal. Gășpărel: Sunt mai multe cazuri cercetate de procurori

Șeful Gărzii Forestiere Suceava, Mihai Gășpărel, a declarat, marți, că folosirea ilegală a ciocanului de marcat sau subdimensionarea volumului de masă lemnoasă pusă în valoare sunt metode folosite pentru mascarea lemnlui obținut ilegal, iar astfel lemnul ajunge legal în instalația de debitare.

Gășpărel a spus că sunt cercetate de procurori mai multe cazuri de folosire ilegală a ciocanului de marcat.

El a spus că este mult mai ușor să depistezi un lemn tăiat ilegal în trafic decât în pădure și a menționat că lemnul tăiat ilegal se găsește până ajunge la prima instalație de debitare.

Șeful GF Suceava a adăugat că orice lanț de aprovizionare are slăbiciunile lui și că sunt probleme și la ocoalele silvice unde Garda Forestieră își propune, ca în măsura posibilităților, să efectueze controale tematice.

El a menționat că în anul 2018 între ceea ce s-a depistat ca material lemnos ilegal și ceea ce s-a confiscat volumul este aproape de trei ori mai mare și a arătat că nu s-a depistat tot ceea ce s-a tăiat ilegal, dar că prin faptul că se reușesc confiscări înseamnă că deja se recuperează mult din acel lemn.

Potrivit acestuia, pădurile administrate au devenit ținta celor care taie lemn ilegal după ce s-au diminuat suprafețele de pădure fără pază.

 „Este o problemă. Odată cu restrângerea și diminuarea suprafețelor fără pază care reprezentau un debușeu pentru cel care voia să taie ilegal, automat a crescut presiunea asupra pădurii administrate și a crescut și volumul pe care îl constat tăiat ilegal în pădure administrată”, a explicat Gășpărel.

Transportul lemnului tăiat ilegal se face ori prin supraîncărcarea camioanelor, ori prin multiplicarea curselor făcute în baza aceluiași aviz de însoțire a mărfii.

Gășpărel a menționat că transporturile multiple pot fi depistate cu sprijinul autorităților locale care au camere de supraveghere a traficului rutier și că se apelează la aceștia. (T.B.)