Primăria Suceava va putea oferi mai multe tipuri de ajutoare de urgență. Ion Lungu spune că persoane care sunt în situații disperate vor putea solicita sprijinul. Într-un caz Primăria a oferit 15.000 de lei unei familii pentru a repatria un sucevean decedat în Portugalia

Primarul Sucevei, Ion Lungu, a anunțat, miercuri, că a intrat în vigoare o procedură nouă de acordare a ajutoarelor de urgență, precizând că totodată s-a modificat plafonul pentru acordare de ajutoare sociale, la 1000 de lei pentru fiecare membru de familie de la 750 de lei.

„Se pot da ajutoare de urgență noi, în cadrul repatrierii unor membri decedați. Am avut astfel de situații la Primărie în care a trebuit să intervenim, să dăm bani, să se poată repatria cetățeni ai municipiului Suceava care au decedat peste hotare”, a spus Lungu.

El a arătat că cel mai mult municipalitatea a dat 15.000 de lei pentru repatrierea unei persoane decedate în Portugalia.

Potrivit primarului, persoane, familii aflate în situații excepționale, orfani de ambii părinți, persoane care au vârsta de pensionare și  nu au venituri, persoane singure fără adăpost, persoane care au suferit accidente sau au boli incurabile și sunt într-o situație de dependență pot solicita astfel de ajutoare de urgență.

El a menționat că cei care vor veni la Primărie vor merge la Direcția de Asistență Socială care va face ancheta socială care este obligatorie și apoi se va decide în legătură cu acest ajutor.

„Primăria Suceava dă asemenea ajutoare lună de lună, săptămână de săptămână, acestor persoane care sunt în situații disperate”, a spus Ion Lungu.(T.B.)