Intră acum și în grupul de
„Puţine şcoli şi cadre didactice acceptă că uneori ele însele sunt surse ale eşecului şcolar pentru unii elevi, majoritatea preferând în locul unei analize oneste asupra calităţii serviciilor educaţionale oferite, respectiv condiţii de învăţare, metodele didactice şi mijloacele utilizate, tipul de relaţionare cu elevii, explicaţii plasate doar la nivelul organizării familiei şi societăţii, în general”, a spus Petru Carcalete.
Potrivit şefului IŞJ Suceava, în învăţământul special cadrele didactice itinerante desfăşoară programe de intervenţie educaţională, aplică instrumentarul de evaluare complexă şi adaptează procesul instructiv-educativ la caracteristicile individuale ale copilului, atât la ciclul primar, cât şi la cel gimnazial. „În licee şi şcoli de artă şi meserii, predarea-învăţarea este orientată spre formarea de capacităţi, prin utilizarea tehnicilor activ-participative de stimulare a gândirii şi activităţilor independente, dar o problemă încă nesoluţionată o reprezintă absenteismul elevilor, fapt ce diminuează atingerea standardelor de pregătire profesională”, a mai adăugat Petru Carcalete.