O delegație a Centrului Şcolar de Educaţie Incluzivă Sf. Andrei din Gura Humorului a participat la Festivalul Internațional „Integrare pictată cu sunet” în Polonia

În perioada 1-9 iunie 2019, o delegație formată din șase cadre didactice- Țebrean Lucica, Ruscan Elena, Buțincu Cristina, Hojbotă Livia, Strugariu Cezar, Mureșan Florin și elevii: Apetre Denisa-Georgiana – elevă a Școlii Gimnaziale ,,Teodor Balan” din Gura Humorului și Scheuleac Eduard-Viorel  – elev la C.S.E.I. ,,Sf. Andrei”, Gura Humorului au participat la cea de-a XII- a ediție a Festivalului Internațional „Integrare pictată cu sunet”, organizat de școala parteneră Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy im. ks. Jana Twardowskiego în colaborare cu Asociația pentru Persoanele cu dizabilități  “Kropla Dobroci” ( “Picătura de bunătate”) din Bochnia – Polonia.

Festivalul în sine este un concurs destinat interpretării muzicale, toleranță la învățare și înțelegere a dizabilității. Acest festival este de natură integrativă și educativă promovând talentele muzicale ale elevilor școlilor speciale și de masă.

Cu un spirit internațional și multicultural, reunind elevi și cadre didactice din învățământul special și cel de masă, reunind artiști, festivalul ne invită într-o călătorie lirică, unde emoțiile se reunesc pe același portativ. Inima unui copil cu dizabilități precum și a unui copil normal bate și citește muzica la fel.

În cadrul festivalului elevul Scheuleac Eduard-Viorel de la C.S.E.I „Sf. Andrei”, Gura Humorului și Apetre Denisa -Georgiana de la Școala Gimnazială „Teodor Balan”, Gura Humorului îndrumați de prof. Țebrean Lucica și prof. Mureșan Florin au obținut premiul special pentru promovarea folclorului românesc.

Tot în această perioadă s-a semnat și un alt parteneriat educațional internațional  între Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Sf. Andrei”, Gura Humorului, jud. Suceava și Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy Nr 2 im. Janusza Korczaka  din Cracovia – Polonia.

Prin încheierea acestui acord de parteneriat se urmăreşte schimbul de experiență privind exemple de bună practică în procesul instructiv-educativ cu elevii cu CES, dobândirea unor noi competențe privind strategiile didactice inovative în activitățile cu elevul cu CES, realizarea unor activități privind promovarea educației interculturale.

loading...