Intră acum și în grupul de
„Sistemul de educaţie este în suferinţă. Avem 68.000 de suplinitori, iar numărul mare nu este de natură să crească performanţa. În acest an vom titulariza cât mai mulţi dascăli”, a spus ministrul Andronescu.
La nivelul judeţului Suceava, numărul suplinitorilor este mic în opinia IŞJ Suceava, cifra celor calificaţi fiind în jur de 600 iar a celor necalificaţi de 100. Multe dintre aceste posturi, nu sunt atractive fiind în zone izolate, cu posibilităţi foarte reduse de navetă, neexistând candidaţi care să dorească să se titularizeze.
Discipline precum limbile străine, religie, fizică, informatică, română sunt predate de suplinitori, deoarece nu au fost ocupate în urma concursului de titularizare de anul trecut. De exemplu în urma concursului de titularizare de anul trecut, la limba franceză au rămas 46 locuri, 47 la religie, 26 la educaţie fizică şi sport, 23 la matematică, la română 12 posturi, 13 la muzică, 9 la fizică, 11 la informatică, 8 la germană, 13 la protecţia mediului etc.
Situaţia de la Suceava o contrazice pe Ecaterina Andronescu şi în ceea ce priveşte afirmaţia că absolvenţilor de studii liceale au un nivel tot mai scăzut de cunoştinţe. Judeţul Suceava s-a aflat mereu în topul celor cu o promovabilitate masivă la examenul de bacalaureat, procentul nefiind sub 90 la sută. De exemplu, anul trecut procentul de promovabiliatate la prima sesiune de BAC a fost de 98 la sută, iar la cea de-a doua, de 91 la sută.
Pe de altă parte, ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu spune că se intenţionează ca, în paralel cu reducerea numărului de ore şi a materiei şcolare, în viitor să se renunţe şi la o parte din disciplinele studiate de elevi în liceu.
„Trebuie să aerisim fiecare disciplină, să esenţializăm. Fiecare disciplină va fi redimensionată. În acest moment lucrăm la reforma curriculară pe baza celor opt competenţe pe care elevii vor trebui să le dobândească”, a declarat în ministrul Educaţiei.
Manualele vor fi şi ele regândite, anunţă Ecaterina Andronescu. Ministrul a recunoscut că sunt manuale care conţin „aberaţii” şi ele vor trebuie modificate.
Cât privesc elevii de liceu, ministrul Educaţiei, spune că „în anii superiori ai liceului ar trebui să avem un număr mult mai mic de discipline pentru a se putea specializa şi a putea învăţa”.