Aproape 600 de dosare de venit minim garantat suspendate la plata, in judetul Suceava

În urma verificării dosarelor de venit minim garantat în judeţul Suceava, s-au constatat o serie de nereguli. Potrivit prefectului judeţului Suceava, Sorin Arcadie Popescu, au fost verificate 3786 dosare, ce reprezintă 59,19% din totalul de 6396 dosare privind venitul minim garantat existente la cele 114 primării sucevene.

Reprezentantul Guvernului în teritoriu a arătat că în urma controlului, au fost suspendate un număr de 594 dosare şi încetate la plată 74 dosare de venit minim garantat. Totodată, pentru neregulile constatate a fost amendată cu 500 lei Primăria comunei Stroieşti şi au fost avertizate alte zece primării.

Primăriile cu cele mai multe dosare suspendate au fost Primăria Pătrăuţi, cu 119 dosare suspendate din 313 existente şi Primăria Baia, cu 114 dosare suspendate din 282 existente. Primăria cu cele mai multe dosare încetate a fost Primăria Râşca cu 18 dosare încetate din 113 existente. Primăriile cu cel mai mare procent de dosare suspendate raportat la numărul de dosare existente sunt Primăria Salcea cu 41 dosare suspendate (50%) din 82 existente, Primăria Iaslovăţ cu 6 dosare suspendate (42,85%) din 14 existente, Primăria Baia cu 114 dosare suspendate (40,42%) din 282 existente.

Prefectul de Suceava a arătat că verificările vor continua până la finalizarea tuturor celor 6396 dosare de venit minim garantat existente în judeţ.

Campania naţională de control privind venitul minim garantat s-a desfăşurat în baza Deciziei numărul 839/03.06.2010, emisă de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale în perioada 10.06.2010 – 19.07.2010, cu prelungire în baza Deciziei numărul 1483/19.07.2010, până în data de 31.08.2010.