Oră de limbă franceză prin activități teatrale la Școala Gimnazială nr. 4 din Suceava


Intră acum și în grupul de

Elevii clasei a III-a B, de la Școala Gimnazială nr. 4 Suceava, au participat, miercuri, la o oră de limba franceză prin activități teatrale, susținută de profesoara Mariana Ciupu, inspector școlar pentru limbi moderne.

Activitatea face parte din planul de diseminare a participării profesoarei la stagiul de formare Université d’été BELC, derulat la Universitatea din Nantes, Franța, și marchează celebrarea a 30 de ani de la aderarea României la Organizația Internațională a Francofoniei.

Ora de curs a debutat cu Imnul Alianței Franceze din Suceava, lansat recent, urmat de activitatea Mișcarea browniană pentru consolidarea formulelor de salut învățate și a expresiilor utilizate în mod curent în conversație (Bonjour!/ Ça va?/ Très bien, merci./ Enchanté./ Hep, taxi ! etc.)

În continuare, elevii, așezați în cerc, au participat la o activitate de antrenament vocal specific rostirii sunetelor limbii franceze, implicând și tehnici de respirație costo-diafragmatică, necesară în calibrarea și emisia vocală pentru o pronunție corectă, naturală și plăcută.

După brise-glace, elevii și-au activat cunoștințele de vocabular dobândite anterior prin jocul Bonjour, prezentându-și prenumele, inițiala prenumelui, un cuvânt în limba franceză care începe cu inițiala prenumelui și un gest simplu, la alegere.

Fiecare participant a reluat succesiunea de prenume, cuvinte în limba franceză și gesturi, inclusiv ultimul participant la joc, profesoara Mariana Ciupu.

„Este un joc de cunoaștere, de creare a coeziunii de grup, antrenând în același timp memoria și concentrarea”, a precizat inspectorul școlar.

Ea a menționat că în a doua parte a orei, plecând de la contextul celor 30 de ani de Francofonie instituțională, elevii și-au sistematizat numeralul în limba franceză (1-30) prin intermediul unei activități care implică mișcare ritmată în timpul numărării, adaptată stilului de învățare auditiv-kinestezic al unor elevi.

Cei cu stil preponderent vizual au utilizat, ca opțiune personală, și caietul de notițe sau tabla, ca suport vizual.

Partea a treia a orei de limba franceză a fost destinată unui moment de interpretare a unui scurt fragment de piesă de teatru în limba franceză pentru copii, intitulat C’est bientôt ton anniversaire, Francophonie chérie, adaptat după un text aparținând autoarei Emanuelle Delle Piane, publicat în cadrul programului 10 SUR 10 pièces francophones à jouer et à lire.

Pentru schimbul de replici în limba franceză, elevii au format două grupe, Les Bleus et Les Rouges. „Obiectivele orei de curs au vizat, în primul rând, învățarea limbii franceze într-o atmosferă degajată, dar antrenantă, într-un spațiu reamenajat pentru activități teatrale. În plus față de obiectivele lingvistice, culturale și comunicaționale, ora de curs a avut în vedere dezvoltarea spiritului de echipă, încurajarea exprimării personale verbale și paraverbale, cultivarea colaborării și respectarea regulilor în cadrul jocurilor, ca premisă a stării de bine într-un colectiv, luând în considerare drepturile și libertățile celuilalt, ceea ce asigură starea de bine a fiecăruia atât la oră, cât și în mediul social. În educație, toți suntem egali, toleranți față de inadvertențele celuilalt, ca parte a procesului natural de învățare, în scopul progresului educațional și al dezvoltării personale a fiecărui copil”, a precizat prof. dr. Mariana Ciupu inspector școlar pentru limbi moderne.


Intră acum și în grupul de