Intră acum și în grupul de
Promovarea constantă a produselor tradiţionale din Bucovina a făcut posibil ca acestea să fie exportate în ultimii ani în ţări precum Spania, Portugalia, Belgia, Cipru sau Grecia.
Gheorghe Flutur a ţinut să precizeze în deschiderea celei de-a treia ediţii a Târgului de Toamnă „Produs în Bucovina” că promovarea Bucovinei este una din priorităţile conducerii CJ Suceava şi că rezultatele se văd atât în ceea ce însemnă creşterea numărului de turişti care vin în zonă cât şi prin vânzarea produselor tradiţionale atât în ţară cât şi în diverse ţări europene.
El a explicat că după trei ani de promovare a produselor tradiţionale din Bucovina a făcut ca acestea să fie acum cerute şi vândute în Spania, Portugalia, Belgia, Cipru sau Grecia.
La Târgul de Toamnă „Produs în Bucovina” organizat la sfârşitul acestei săptămâni au fost prezenţi câteva zeci de meşteşugari, artizani, crescători de animale, producători agricoli şi procesatori de carne şi lapte care au avut standuri special amenajate.
Scheul a mai spus că aproximativ 4 % dintre produsele asociaţiei sunt BIO, alte 20 % dintre produse sunt tradiţionale, în timp ce restul sunt produse de serie care însă respectă reţetele originale şi sunt verificate de specialişti ai Asociaţiei „Produs în Bucovina”.
Vizitatorii târgului au putut achiziţona atât produsele tradiţionale bucovinene, au avut plăcerea să guste produse de stână, miel la proţap, dar şi să vizioneze spectacole folclorice susţinute de membri ai Ansamblului “Cirpian Porumbescu”. Sâmbătă, pe scena amenjata in apropierea Trâgului a cântat şi Sofia Vicoveanca.
Oficialităţile judeţene au anuntat duminică seara că Târgul a fost un succes şi că în primele două zile de târg s-au vândut 12 tone de preparate din carne, 7 tone de brânzeturi, 8 t de fructe, 1.100 de kilograme de produse de patiserie, 700 de kg miere de albine si 1.700 de litri de must.