Intră acum și în grupul de
Potrivit acestora, un grup de 10 profesori formatori (7 formatori şi 3 inspectori) de la Palatul Copiilor, dar şi de la celelalte cluburi din judeţ, alături de inspector de specialitate pentru educaţie permanentă, Tatiana Vîntur, au fost oaspeţii mai multor instituţii de învăţământ din Spania. Activităţile din proiect s-au desfăşurat pe mai multe domenii şi au avut ca teme de dezbatere „Activitatea educativă formală şi nonformală din sistemele de educaţie din cele două ţări – asemănări şi deosebiri”, la care au luat parte reprezentanţi ai echipei manageriale de la Conselleria d`Educació, inspectori şi participanţii la mobilitate.
Parteneriatul şcoală – familie – biserică
Au fost prezentate comparativ modalităţile de realizare a activităţilor extraşcolare în cele două instituţii – Palatul Copiilor Suceava şi Costa de Valencia: vizite de lucru, excursii tematice, expoziţii, concursuri extraşcolare, tabere, ateliere interactive în muzee.
Proiectul a urmărit îmbunătăţirea strategiilor şi metodelor necesare dobândirii competenţelor cheie în contexte nonformale: competenţelor de învăţare, tehnice, civice, interculturale, comunicare în vederea dezvoltării personale şi profesionale a resurselor umane. Totodată, a avut loc un transfer real de experienţe din cele souă sisteme de învăţământ, am identificat criterii pentru elaborarea unor activităţi de formare profesională în domeniul voluntariatului, activităţilor extraşcolare şi de petrecere a timpului liber”, a declarat Tatiana Vîntur.
„Rezultatele proiectului vor fi utilizate de fiecare participant în domeniul său de activitate profesională, iar profesorii formatori vor organiza în unităţile şcolare pe care le reprezintă şi în cluburile copiilor din judeţ module de formare legate de temele din proiect. Inspectorii, profesorii metodişti vor folosi metodele identificate pe parcursul mobilităţii în activitatea de îndrumare şi control desfăşurată în unităţile şcolare din judeţ, iar după terminarea proiectului, participanţii la mobilitate vor contribui la îmbogăţirea ofertei educaţionale din unităţile din care fac parte. Materialele realizate vor fi folosite pentru elaborarea Ghidului metodologic pentru educaţie nonformală. Proiectul fost finanţat de Comisia Europeană şi s-a desfăşurat în parteneriat cu ESMOVIA Valencia”, a spus directorul Palatului Copiilor Suceava, Victor Şutac.