De luni, pasaportul poate fi expediat la domiciliul solicitantului anunta prefectul de Suceava


Intră acum și în grupul de

Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Suceava anunţă că începând cu data de 23 iunie 2014, se va putea solicita expedierea paşaportului simplu electronic la domiciliu.

Paşaportul va putea fi primit numai la adresa de domiciliu sau reşedinţă (flotant), înscrisă în actul de identitate, în baza unei cereri scrise completată la data solicitării paşaportului electronic.

„Este obligatoriu ca solicitanţii să comunice numărul de telefon la care poate fi contactat titularul sau persoana împuternicită să primească paşaportul”, se arată într-un comunicat.

florin sinescu3

Prefectul de Suceava, Florin Sinescu, a declarat că printre ultimele modificări legislative în domeniu se numără şi reglementarea opţiunii de a solicita expedierea paşaportul simplu electronic, prin servicii de curierat, la domiciliul sau la reşedinţa titularului ori, după caz, la domiciliul sau la reşedinţa persoanei care a formulat cererea, cu suportarea de către aceştia a cheltuielilor de expediţie. „Rămâne evident activă opţiunea de a ridica paşaportul direct de la sediul   Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Suceava.

Prin implementarea acestui sistem de livrare a documentelor de călătorie la adresa de domiciliu sau reşedinţă a solicitanţilor se doreşte alinierea la standardele celor mai modeme şi dezvoltate state din lume, oferind cetăţenilor servicii de cea mai bună calitate, a precizat Florin Sinescu prefectul judeţului Suceava.

  Termenul de eliberare a paşaportului rămâne acelaşi, respectiv 14 zile calendaristice.

 Documentul va fi livrat de firma DELIVERY SOLUTIONS S.R.L. (SAMEDAY COURIER), contra sumei de 8,68 lei (TVA inclus), cu plata la livrare.

Livrarea documentelor către titular/unul dintre părinţi/persoana împuternicită prin procură specială se va realiza în maxim 48 de ore de la preluarea acestora de la sediul Direcţiei Generale de Paşapoarte – Centrul Naţional Unic de Personalizare a Paşapoartelor Electronice, inclusiv sâmbăta.

Dacă în termen de 5 zile lucrătoare de la preluare nu se reuşeşte livrarea, interval în care se vor efectua minim două încercări de livrare, plicul va fi returnat gratuit la sediul serviciului public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple judeţean pe a cărui rază de competenţă se află adresa de livrare, având înscris motivul returului.

Persoanele care doresc păstrarea în uz a paşaportului anterior valabil până la eliberarea noului document nu vor putea opta pentru livrarea paşapoartelor simple electronice, prin curier, la adresa de domiciliu sau de reşedinţă, curierul neavând competenţa de anulare a paşapoartelor anterioare sau de a verifica existenţa acestora asupra titularilor.


Intră acum și în grupul de