Simulare de accident cu un avion Boeing 737 in muntii judetului Suceava

La sediul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Bucovina” al judeţului Suceava, a avut loc o şedinţă extraordinară a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Suceava, prezidată de prefectul Florin Sinescu şi preşedintele Consiliului Judeţean Cătălin Ioan Nechifor, cu participarea şefilor structurilor deconcentrate, se arată într-un comunicat al ISU Suceava.

Sursa citată menţionează că unul dintre punctele de pe ordinea de zi a fost un exerciţiu cu tema „Modul de acţiune a C.J.S.U. în cazul producerii unui accident aviatic în zona montană a judeţului Suceava, cu punerea în aplicare a Planului Roşu de Intervenţie”.

Generalul de brigadă dr. Ion Burlui, inspectorul şef al I.S.U. Suceava, a prezentat procedurile de lucru în cadrul exerciţiului. Acţiunea s-a desfăşurat în colaborare cu turnul de control al Aeroportului „Stefan cel Mare” Suceava şi Centrul de Coordonare S.A.R. (Search and rescue) din cadrul ROMATSA Bucureşti.

În cadrul şedinţei, problemele tehnice ale exerciţiului, care vizează responsabilitatea ROMATSA, au fost prezentate de către Controlorul de Trafic Aerian (CTA) pseudo-pilot Simulator Arad – Ovidiu Ioja, care a împărtăşit şi din experienţa sa de peste 40 de ani de activitate în aviaţia civilă.

În cadrul exerciţiului a fost simulat un accident aviatic în care a fost implicată o cursă de linie Boeing 737, cu 45 de pasageri la bord, şi care circula pe ruta Bucureşti (Otopeni) – Aeroportul Suceava.

Această activitate a fost precedată, miercuri, de o şedinţă tehnică în cadrul Turnului de Control Trafic Aerian al Aeroportului Suceava.

simulare accident aviatic isu (3)

Scopul acestei simulări a fost verificarea fluxului informaţional între instituţiile cu atribuţii în astfel de evenimente, iar aplicaţia s-a finalizat cu emiterea planului şi a hărţii de căutare într-o zonă din judeţ, precizează ISU Suceava.

„Menţionăm faptul că, data şi locaţia exerciţiului care va avea loc în teren nu vor fi cunoscute de către forţele de intervenţie, pentru a crea elementul de suspans, cât mai apropiat de o situaţie reală”, se mai arată în comunicat.

Participanţii au înţeles sensul benefic şi utilitatea acestui tip de exerciţiu, atât pe linie de conducere şi coordonare la sală, cât şi în teren, cu forţele de intervenţie, se menţionează în finalul documentului citat.