Primaria Suceava va prelua serviciul de evidenta informatizata a persoanei

„In alte orase din tara s-a mers pe ideea de a prelua acest numar de personal care deserveste municipiul Suceava si mai departe s-au facut conventii de colaborare intre consiliul local municipal si consiliile locale prin care se deserveste activitatea de evidenta a populatiei. Probabil asa vom face si noi”, a spus Lungu. In urma cu citeva zile prefectul Orest Onofrei a anuntat ca va cere primarilor din municipiile Suceava, Radauti si Vatra Dornei, sa preia pina pe 11 martie serviciile de Evidenta a Persoanei, pentru ca in caz contrar exista riscul ca populatia din aceste zone sa nu mai aiba unde-si intocmi sau preschimba actele de identitate. El declara ca procesul de preluare a serviciilor in cauza trebuie finalizat pina pe 11 martie, intrucit finantarea acestei activitati in actuala formula, adica din bugetul Ministerul Administratiei si Internelor, este asigurata doar pina la acea data. Ion Lungu a declarat ca la Suceava, Primaria urmeaza sa coordoneze activitatea de evidenta a persoanelor din trei orase si 17 comune. Conducerea Primariei Suceava refuzase in ianuarie sa preia Directia de Evidenta a Persoanelor, pe motiv ca existau multe necunoscute in ceea ce priveste organizarea si derularea acestei activitati.