Nicaieri in lume nu se schimba regulile unui joc in timpul mandatului

Rep: Cat de tare va sperie perspectiva modificarii Legii 215 a administratiei publice locale asa cum si-ar dori Alianta D.A.?

Gavril Mirza: In ce ma priveste ca persoana, nu am nici un sentiment de teama si nici nu imi fac nici un fel de problema, daca voi schimbat…ce voi face. Slava Domnului, ma rog la El sa am sanatate, ca de lucru este. Ceea ce mi-e teama si ceea ce imi creeaza sentimente de ingrijorare este faptul ca aceasta solicitare si ultimele actiuni ale actualilor guvernanti tind catre o atitudine totalitara. Nicaieri in lume nu se schimba regulile unui joc, regulile democratice, in timpul mandatului. Peste tot se respecta votul dat de electorat la un moment dat. Or ceea ce reprezinta consiliile judetene ca structura politica este drept urmarea votului dat in iunie 2004 de electoratul din Romania. In loc sa se gaseasca cai de coabitare si de intelegere pentru rezolvarea complexelor si multiplelor probleme ale tarii si ale judetelor, se incearca pe toate caile, prin toate mijloacele, ca actuala putere sa acapareze toate functiile si sa ajungem undeva inspre Estul Europei si nu inspre Vest, unde isi doreste poporul roman sa ajunga.

Rep: Credeti ca actuala guvernare doreste corectarea unor greseli sau erori din actuala Lege 215 sau se urmareste altceva?

G.M.: Orice lege este perfectibila. Este greu sa sustii ca o anumita lege, un anumit act normativ este perfect. Sunt de acord cu a ajusta poate unele neajunsuri ale Legii, dar cu aplicare de la inceperea unui alt mandat si nu in timpul unui mandat, mai ales acele prevederi care privesc modul de alegere in asemenea autoritati judetene.

Rep: Ce aveti de gand sa faceti in caz ca legea se schimba si revocarea presedintelui CJ s-ar putea face fara motiv?

G.M.: Depinde ce va prevedea legea. Mi se pare o absurditate a proceda la o schimbare fara a exista o motivatie. Si-n actuala lege, dar banuiesc ca si in cea viitoare daca va fi modificata cu dezbatere in Parlament, pentru a fi revocat din functie un om la un moment dat, trebuie sa aduca anumite prejudicii interesului judetului, tarii sau sa aiba anumite abateri de la respectarea Constitutiei si a legilor. Or a schimba fara nici un motiv ar presupune ca la fiecare sedinta, din 2 in 2 luni, sa se schimbe conducerile consiliilor judetene sau viceprimarii localitatilor. Acest lucru ar duce la o totala instabilitate, la o lipsa de orizont pentru ceea ce urmeaza a se infaptui in plan strategic, economic, social, intr-un judet sau o localitate si ar duce la o permanenta grupare de-o parte sau de alta a rezolvarii unor interese ale momentului sau a unor interese de grup. Nu stiu daca ne putem permite in acest moment, cand ar trebui sa ne unim eforturile pentru a ne integra in Uniunea Europeana, sa cream o destabilizare totala a administratiei publice din Romania. Asemenea jocuri facute in perioada mandatului vor ave repercusiuni si in mandatul viitor. Asemenea repercusiuni nu privesc numai presedintii sau viceprimarii apartinand PSD-ului, acelasi lucru se poate intampla si cu oamenii Aliantei. De aceea vreau sa spun ca la intalnirea de la Constanta toti presedintii de consilii judetene, indiferent de culoarea lor politica, apartinand si arcului guvernamental, au avut aceeasi atitudine referitoare la schimbarea Legii 215 si la asigurarea stabilitatii administratiei publice din Romania.

Rep: De ce nu demisionati acum? Ce va tine legat de presedintia CJ?

G.M.: Ceea ce ma tine in functie este mandatul dat de electorat. Cei care au cei mai multi consilieri este normal sa aiba si functii de conducere. Nu este posibil ca PSD-ul, cu 17 consilieri, sa nu detina nici o functie in Consiliul Judetean, indiferent ca se cheama Mirza sau altfel, cel care detine aceasta functie. Am responsabilitatea data de increderea oamenilor care m-au votat, atat in calitate de consilier judetean, dar si in calitate de presedinte. A fugi la dorinta unuia sau altuia pe criteriul „da-te la o parte ca vreau eu” nu mi se pare cel mai corect mod de a gandi. Ce personalitate si tarie de caracter as avea eu in fata lumii sa ma dau la o parte ca spune o voce dornica de a acapara toata puterea? Nicicand.

Rep: Acesta este singurul motiv sau aveti o agenda ascunsa poate un orgoliu?

G.M.: Agenda ascunsa nu este deloc ascunsa ci este foarte vizibila. Am responsabilitatea implementarii unor proiecte de care m-am apucat cu ani in urma. N-ar fi normal ca in plina implementare a acestor proiecte, eu sa dau bir cu fugitii, chiar ca este o situatia mai grea in perioada de implementare si aici am in vedere realizarea gazului in localitatile judetului, necazurile ce le intampinam cu amplasarea conductei prin localitatile ce duc spre Campulung, Vama, Prisaca Dornei, Molid, Campulung Moldovenesc chiar. Am si responsabilitatea indeplinirii unor promisiuni facute la timpul potrivit.

Rep: Nu va doriti sa faceti si altceva decat sa conduceti Consiliul Judetean? Nu stiti sa faceti si altceva?

G.M.: Stiu sa fac foarte multe lucruri, inclusiv stiu sa ma preocup de afaceri private si nu mi-ar fi deloc sub demnitate si sub posibilitatile mele intelectuale. Politica este ca un val care dupa ce te prinde, dupa ce te angajeaza, dupa ce iti asumi responsabilitati in fata electoratului, trebuie sa ai si ragazul de a le duce la indeplinire. Daca nu aveam responsabilitatea realizarii proiectelor de care am pomenit mereu, „Suceava – utilitati si mediu la standarde europene” si toate celelalte, a carei valoare depaseste 200 de milioane de euro, puteam sa-mi gasesc si eu un alt loc in aceasta perioada, poate ca si mai linistit, avand in vedere si faptul ca detin aceasta functie intr-o perioada cand partidul caruia apartin, Partidul Social Democrat, se afla in opozitie. Si n-as vrea sa dau exemplu de functii care mi-ar fi asigurat o liniste mai mare. Insa m-am angajat si vreau sa-mi duc la indeplinire aceste ganduri. La sfarsitul mandatului vom vedea ce voi face. Daca se va schimba legea si se va pune problema schimbarii, la fel, voi vedea ce voi face. In nici un caz, nu mi-am legat foarte strans viitorul de functia de presedinte al CJ. De altfel, am avut si am o perioada suficient de lunga in aceasta functie care mi-a adus si satisfactii si pot sa justific in fata oricarui om realizarile din perioada in care am condus judetul.

Rep: Faptul ca ministrul Gheorghe Flutur si-a dorit cu disperare functia de presedinte al CJ Suceava va face ca Legea 215 sa fie schimbata cu orice pret? Credeti ca acesta este unul din motivele care ar putea duce la schimbarea Legii?

G.M.: Nu stiu daca actualul ministru Flutur este in stare sa modifice o lege. Pentru a modifica o lege, trebuie sa existe un act de vointa in Parlament. Poate fi unul din cei care contribuie la schimbarea legii, aceasta fiind cu totul o alta chestiune. Eu n-as dori ca in acest interviu sa dezvolt un subiect care nu-mi place si anume ca ministrul Flutur, dupa ce si-a dorit foarte mult functia de presedinte al CJ, isi manifesta din ce in ce mai virulent ura asupra persoanei Mirza. Nu este cel mai elegant mod din partea mea de a ma razboi mereu cu Flutur. Daca va continua cu acest mod, acest sistem de ma denigra si a ma lovi din orice pozitie, nu voi avea nici o retinere sa ii raspund in aceeasi masura. Eu percep ca si populatia din acest judet s-a cam saturat de scandalul Mirza – Flutur, Flutur – Mirza, ca ce-i prea mult strica si ca fiecare din cei doi combatanti trebuie sa se gandeasca ca totul are o limita.

Rep: Dumneavoastra vreti sa ingropati securea razboiului?

G.M.: Eu sunt foarte preocupat si suficient de ocupat cu rezolvarea problemelor judetului, implementarea proiectelor, asigurarea legalitatii si acest ultim val de inundatii ne creeaza si mai multe lucruri de facut. Las pe ultimul plan aceasta disputa intre mine si Flutur. Este bine sa facem mai mult pentru populatie si sa amanam aceasta disputa pentru campania electorala. Daca nu, va asista populatia judetului la un permanent circ intre Mirza si Flutur, Flutur si Mirza. Cred ca au fost suficiente momente cand cu foarte multa tarie a lovit in demnitatea mea si a familiei mele si doreste cu tot dinadinsul sa faca din Consiliul Judetean si din functia de presedinte, sa le duca in deriva. Faptele vor demonstra cu totul si cu totul altceva.

Rep. Credeti ca are motive sa fie suparat pe dvs. ?

G.M.: Una e sa fii suparat pe un individ ca fiinta, ca om si alta e sa te afli permanent intr-o galceava publica fara nici o motivatie. Este chiar si proverbul cu vulpea, ca strugurii au fost prea acri si nu-mi mai plac. Pe de alta parte, sa duci o lupta inversunata pentru a-l compromite sau a-l lovi in permanenta pe cel care detine o functie ce la un moment dat si-a dorit-o si celalalt nu este deloc rezonabil. Eu cred ca atat eu, cat si Flutur, avem mult mai multe lucruri de facut. Domnia sa sa se ocupe de agricultura Romaniei fiindca este ministrul agriculturii si eu sa-mi vad de treaba la CJ si sa pot sa fac mai bine pentru locuitorii acestui judet.