Pensionara din Campulung, la un pas de a ramane pe aeroportul din Tokyo din cauza a doua agentii


Intră acum și în grupul de

OJPC Suceava a preluat reclamatia unei pensionare din Câmpulung Moldovenesc, care a achizitionat un bilet de avion pe ruta Bucuresti -Tokyo si retur de la o societate detailista din Câmpulung Moldovenesc, societate care a vândut reclamantei biletul emis de SC ICAR TOUR SRL Iasi, punct de lucru Suceava, dar nu se mai putea întoarce de la Tokyo pentru ca banii nu au fost virati în contul companiei aeriene. „Biletul de calatorie dus-întors a fost achitat integral la agentia detailista. Societatea touroperatoare si agentia de turism au încheiat un contract de colaborare – în anul 2004, prin care agentia touroperatoare respectiv SC Icar Tour SRL se obliga sa puna la dispozitia colaboratorului toate instrumentele si conditiile fizice necesare intermedierii vânzarii de bilete de avion.

Contractul a functionat pe o perioada de 1 an, dupa acea data nefiind încheiat un altul. Desi biletul a fost achitat integral de catre reclamanta, pe motiv ca agentia detailista nu a achitat toata suma catre SC ICAR TOUR SRL, aceasta din urma, ca firma touroperatoare, a anulat biletul retur, doamna respectiva având surpriza neplacuta sa fie anuntata de functionarii aeroportului din Tokyo ca i s-a anulat rezervarea”, spune seful OJPC Suceava, Elena Oanea.  

Aceasta a precizat ca la interventia inspectorilor OPC Suceava, care au cercetat imediat reclamatia, administratorul operatorului din Câmpulung Moldovenesc si-a declinat raspunderea, invocând motivul ca nu el a anulat biletul. ICAR TOUR SRL Iasi a actionat pentru solutionarea reclamatiei, doamna reusind sa revina în tara înainte de a-i expira viza de sedere în Japonia. „Expirarea vizei ar fi condus la repercursiuni foarte grave. Astfel, acestia au emis un alt bilet de calatorie în beneficiul reclamantei, pe cheltuiala agentiei. În concluzie, neîncheierea unui contract între cele doua agentii de turism nu avea cum sa fie cunoscut de reclamanta, aceasta neavând de unde sa stie care este raspunderea fiecareia”, precizeaza Elena Oanea, mentionând ca firma SC ICAR TOURS SRL se face vinovata pentru ca a continuat sa lucreze cu firma din Câmpulung Moldovenesc fara contract si în acest fel, informatiile privind conditiile contractuale de zbor, obligatiile operatorilor si turistilor nu au avut cum sa fie cunoscute de reclamanta.

Pentru aceste nereguli, firma tourperatoare a fost amendata contraventional, cu o amenda de 1.000 lei. La aplicarea amenzii s-a tinut cont de faptul ca societatea, la interventia inspectorilor OJPC, a reactionat imediat, rezolvând problema. OJPC Suceava a extins controlul si la firma din Câmpulung Moldovenesc, control care se afla în curs de desfasurare, la acesta fiind implicate si alte institutii publice. 


Intră acum și în grupul de