Ministrul Transporturilor îi răspunde lui Cătălin Nechifor: La șoseaua de centură a Sucevei se evaluează ce lucrări mai sunt de făcut urmând să fie organizată licitația de execuție. Costurile au crescut cu 138 de milioane de lei

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a răspuns deputatului PSD de Suceava, Cătălin Nechifor, privind stadiul lucrărilor la șoseaua de centură a municipiului Suceava.

Astfel, în ceea ce privește costul lucrărilor la șoseaua de centură a Sucevei, ministrul arată că acesta a crescut cu 138 de milioane de lei față de documentația inițială.

Potrivit ministrului, inițial, indicatorii tehnico – economici ai obiectivului Varianta de ocolire a Municipiului Suceava, au fost aprobați prin H.G. nr. 445/ 2007 și ulterior au fost modificați ca urmare a modificării parțiale a traseului în urma inundațiilor zonei din anul 2009, a evitării demolării unor imobile și totodată ca urmare a schimbării soluțiilor tehnice la unele lucrări de artă, respectiv poduri, viaducte, pasaje CF.

Prin H.G. nr. 445/ 2007 valoarea totală a investiției era de 223,030 milioane de lei, din care construcții-montaj, 187,150 de milioane de lei, iar indicatorii au fost modificați prin HG nr. 587/2011 iar valoarea totală a investiției a ajuns la 361, 943 milioane de lei din care construcții-montaj de 265,407 milioane de lei.

„În prezent se află în derulare Contractul nr. 92/ 50549/19.08.2016 – “Servicii de asistenţă tehnică în vederea elaborării documentaţiei de atribuire pentru achiziţia contractului de lucrări rămase de executat pentru Construcţia variantei de ocolire a Municipiului Suceava”. După avizarea proiectului tehnic revizuit în CTE – CNAIR S.A.,va fi demarată licitația de lucrări pentru restul de executat”, explică ministrul Transporturilor.

În ceea ce privește construcția Zidului Morții cu sensul giratoriu de pe DN 17, ministrul Răzvan Cuc arată că realizarea intersecției dintre drumul naţional DN 17 și Varianta de Ocolire, realizată sub formă de sens giratoriu, a fost impusă de necesitatea fluidizării traficului în zona respectivă, bazată pe studiile de trafic efectuate pentru acest sector de drum.