Vasile Rîmbu: Spitalul Județean Suceava va fi reacreditat la un nivel corespunzător după o politică de investiţii „foarte inspirată” în infrastructura spitalului, în dotări şi în atragerea de personal medical înalt calificat

Managerul SJU Suceava, economist Vasile Rîmbu, şi-a exprimat speranţa că după parcurgerea tuturor etapelor din cadrul evaluării în vederea reacreditării, spitalul sucevean va fi reacreditat la un nivel corespunzător.

El a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, că în perioada 21-26 august 2017, s-a desfăşurat vizita de evaluare a unei echipe a Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate, care a avut 68 de liste cu 1.276 de cerinţe şi 2.482 de indicatori în cadrul standardelor stabilite.

Rîmbu a explicat că reacreditarea “nu se face peste noapte”, ci presupune parcurgerea unor etape, cea de pregătire în vederea evaluării, evaluarea propriu-zisă, care s-a efectuat cu ocazia vizitei comisiei în perioada 21-26 august, urmând să fie întocmit un proiect de raport de evaluare, la care SJU Suceava poate face obiecţiuni, iar după răspunsul la aceste obiecţiuni, se emite raportul de evaluare, apoi urmează etapa de reacreditare care începe data de 25 septembrie, în timp ce până pe 17 noiembrie se va finaliza reacreditarea.

“Majoritatea standardelor au fost noi, implementate la nivelul acestei autorităţi, multe dintre ele nu sunt încă implementate la nivelul spitalelor din România. Ei au avut surpriza că unele dintre standarde noi le aveam deja implementate, pentru că avem acelaşi obiectiv pornind din 2009, preponderent din 2010, odată cu descentralizarea spitalelor, dorim să creştem siguranţa şi satisfacţia pacienţilor, a angajaţilor, dar în primul rând creşterea calităţii serviciilor medicale”, a explicat Rîmbu.

El a reamintit că din 2009 -2017 s-a realizat o politică de investiţii „foarte inspirată” în infrastructura spitalului, în dotări şi în atragerea de personal medical înalt calificat, arătând că în acest interval de timp au fost investiţi 40 de milioane de euro, din care 12 milioane de euro pentru reparaţii capitale, 9 milioane de euro pentru reparaţii curente şi 19 milioane de euro pentru dotările cu aparatură medicală de înaltă performanţă, subliniind, totodată, că acest efort financiar considerabil a fost susţinut de spital, de Consiliul Judeţean Suceava şi de Ministerul Sănătăţii.

Rîmbu a spus că deşi s-au efectuat aceste investiţii în infrastructură şi dotări, nu a fost neglijat nici capitolul cheltuielilor materiale destinate asigurării hranei, medicamentelor şi materialelor sanitare pentru pacienţi, fiind alocate fonduri cuprinse între 25 şi 30 la sută din buget, şi nici capitolul cheltuielilor de personal, adăugând că medicii şi personalul medical şi auxiliar primesc salariile şi sporurile la nivelul maxim prevăzut de legislaţie.

El a arătat că gestiunea economico-financiară a spitalului a fost apreciată de comisia de evaluare, explicând, totodată, că s-au făcut şi economii tocmai pentru a se putea dezvolta spitalulul.

Managerul SJU Suceava a spus că, în prezent, spitalul are 1335 de angajaţi, din care aproximativ 200 sunt medici, iar pentru specialităţile “văduvite”, în completarea personalului medical, au fost încheiate contracte de prestării servicii cu 30 de medici.

Rîmbu a precizat că un deficit de medici se mai înregistrează doar în specialităţile chirurgie vasculară, medicina de urgenţă şi radiologie.

“Ne propunem, aşa cum am vorbit şi cu domnul Flutur zilele trecute, să continuăm la fel de curajos politica de investiţii, care este generatoare de servicii medicale de calitate”, a mai spus Rîmbu.

(Liliana Bujdei)