Localitati din regiunea NE in bezna din cauza avariilor produse de inundatii si trasnete

Judetele Suceava, Iasi, Neamt si Botosani au fost afectate de avarii la retelele de distributie a energiei electrice, ca urmare a conditiilor meteo deosebite din ultima perioada.  Potrivit Departamentului Comunicare E.ON Moldova Distributie avariile au constat în stâlpi si conductoare rupte, prin cadere de copaci peste retelele electrice aeriene, prin antrenarea stâlpilor de aluviunile si materialul lemnos adus de ape, transformatoare si izolatoare distruse prin lovitura directa de trasnet.

Luni, la  prânz în regiunea de NE situatia se prezenta astfel: la Suceava- 12 linii electrice aeriene de medie tensiune scoase partial din functiune, 108 posturi de transformare nealimentate , consumatori nealimentati în zonele: Vicov, Straja, Brodina, Moldovita, Dornesti, Putna; la Iasi- o linie electrica aeriana de medie tensiune scoasa partial din functiune , 13 posturi de transformare nealimentate , consumatori nealimentati în: Lespezi, Bunda, Heci; la Botosani- 5 posturi de transformare nealimentate, consumatori nealimentati în zonele: Rediu, Radauti Prut ,Mina Miorcani; la Neamt- o linie electrica aeriana de medie tensiune scoasa total din functiune, 76 posturi de transformare nealimentate, consumatori nealimentati în comunele: Tamaseni, Stanita, Sagna, Deljesti Gidinti, Bira, Boghicea (aceasta linie a fost scoasa voit de sub tensiune pentru a preîntâmpina posibile accidente prin electrocutare în zonele inundate).

Urmare a avariilor, la Suceava sunt 20 stâlpi rupti, iar la Iasi 2.

 

„Peste 20 de echipe E.ON Moldova Distributie, precum si firme care executa lucrari pentru noi, intervin, acolo unde este posibil, pentru remedierea avariilor si reluarea alimentarii. În multe din zonele cu avarii nu se poate interveni deocamdata din cauza cailor de acces impracticabile, respectiv poduri rupte, drumuri acoperite de ape. Echipele noastre intervin cu prioritate pentru remedierea avariilor ce afecteaza alimentarea cu energie electrica la un numar mare de consumatori , iar pe masura ce acestea vor fi remediate, vom continua cu remedierea deranjamentelor individuale sau colective. Îi asiguram pe clientii nostri ca am suplimentat numarul de echipe pentru ca remedierea deranjamentelor sa fie facuta în cel mai scurt timp posibil, dar numarul mare de deranjamente poate duce la întârzieri în remedierea lor” precizeaza Departamentul Comunicare E.ON Moldova Distributie.