Ministerul Educaţiei Naţionale a aprobat calendarul simulării probelor scrise ale Evaluării Naţionale la clasa a VIII-a şi ale Bacalaureatului

Simularea probelor scrise ale Evaluării Naţionale pentru elevii clasei a VIII-a va avea loc în perioada 5-7 martie 2018, în timp ce pentru elevii de liceu simularea probelor scrise ale Examenului de Bacalaureat este programată în intervalul 19-22 martie 2018.

 

Potrivit MEN, obiectivele simulării sunt familiarizarea elevilor cu rigorile examenelor pe care le vor susţine la finalul celor două cicluri de învățământ, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum şi optimizarea pregătirii în vederea obținerii unor rezultate satisfăcătoare la examenele propriu-zise.

Pentru elevii clasei a VIII-a, Calendarul simulării Evaluării Naţionale prevede ca în  data de 5 martie să se desfăşoare proba scrisă la Limba și literatura română, în 6 martie – Matematică, în 7 martie – Limba și literatura maternă, iar în data de 16 martie vor fi  comunicate rezultatele obţinute de elevi.

Pentru elevii claselor a XI-a şi a XII-a, simularea probelor scrise din cadrul Examenului național de Bacalaureat se va desfășura astfel: în data de 19 martie – Limba și literatura română/E)a), 20 martie – Limba și literatura maternă/E)b) și 21 martie – proba obligatorie a profilului/E)c), în timp ce  proba la alegere a profilului și specializării/ E)d) programată pentru joi, 22 martie va fi susţinută doar de elevii clasei a XII-a, iar rezultatele obținute vor fi comunicate elevilor în data de 30 martie.

Conform sursei citate, subiectele sunt elaborate de către specialiștii Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare, în mod similar cu modelele publicate pe www.subiecte.edu.ro, și sunt proiectate astfel încât tratarea lor să valorifice capacităţile elevilor pe temele prevăzute în programa de examen și parcurse până la această dată. Totodată, corectarea lucrărilor va fi realizată, în baza unor bareme care asigură unitatea şi obiectivitatea evaluării şi notării la nivel naţional, de către doi profesori din unităţile de învăţământ în care elevii susţin simularea.

 

“Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte”, precizează MEN.

(Liliana Bujdei)