Guvernul a actualizat valoarea lucrărilor la șoseaua de centură a Sucevei la 399 de milioane de lei,(32 de milioane de lei/km) dublu față de prețul inițial. Nechifor: E al doilea mare tun în județ după proiectul „Utilități și mediu”


Intră acum și în grupul de

Guvernul a actualizat, prin Hotărâre de Guvern, valoarea lucrărilor la șoseaua de centură a municipiului Suceava, acestea fiind acum evaluate la 399 de milioane de lei.

Informația a fost făcută publică de deputatul Pro România de Suceava Cătălin Nechifor.

Acesta a precizat că valoarea investiției la centura de ocolire a municipiului Suceava a crescut de la 370 milioane la 399 milioane, prin Hotărâre de Guvern care are la bază documentația tehnică realizată timp de trei ani de către Ministerul Transporturilor.

Nechifor arată că valoarea investiției a crescut cu circa 30 de milioane de lei (7,5 milioane de euro), în condițiile în care s-a investit până acum ceva peste 300 milioane de lei, dar procentul de realizare este de 87%.

„Concluzia simplă este că de la 220 milioane de lei cât costa în 2007 a ajuns azi la 400 milioane și au nevoie să găsească peste 100 de milioane de lei pentru a o finaliza în noile condiții tehnice care presupun lucrări suplimentare de peste 30 milioane lei. Problema e alta, în afară de faptul că alocarea financiară pe anul acesta nu există în bugetul ministerului de resort (să sperăm că la rectificare vor da ceva) și anume este faptul că urmează licitația, eventuale contestații, apoi contractarea lucrării și realizarea într-un final. Din ceea ce am citit din motivarea tehnică se pare că sunt grave probleme cu stabilitatea versantului undeva pe la poziția 0,450 și 0,750, acolo unde de-a lungul timpului au fost foarte multe surpări, iar lucrarea practic se scufundă vizibil”, a explicat Nechifor.

El a menționat că își dorește finalizarea proiectului și crede că pe nimeni nu mai interesează faptul că s-a dublat valoarea inițială a investiției, iar prețul pe kilometru este deja aproape de 8 milioane de euro, evident cel mai mare preț din lume pentru o amărâtă de lucrare de 12,429 km, cu o singură bandă pe sens pe 85% din lungime.

„Putem spune că e, după „Utilități și mediu la standarde europene” al doilea cel mai mare tun financiar din județ, dar, din nou, pe cine interesează”, s-a întrebat Nechifor.

El a adăugat că până la finalizare se circulă în continuare pe porțiunea de aproape 7 km dintre drumul Siretului și cel al Humorului, pe care a dat-o în folosință în 2015 cu sprijinul nemijlocit al Guvernului Ponta care a asigurat finanțarea.

Nechifor a prezentat și un fragment din nota de fundamentare în care se arată necesitatea stabilizării terenului.

„Având în vedere că zonă de versant din amonte de drum îşi poate pierde stabilitatea şi existenţa stâlpului LEA, s-a proiectat un zid de sprijin alcătuit din beton armat, cu lungimea de circa 241 m, alcătuit din tronsoane cu lungimea de 10 m, are o înălţime a elevaţiei de 3 m, cu o lăţime la coronament de 0.6 m. Fundaţia are lăţime de 4 m şi o grosime de 100 cm. În spatele zidului de sprijin se va execută un dren vertical cu lăţimea de circa 75 cm şi înălţimea de 3 m”, se arată în nota respectivă.

De menționat este că, în România, costul de referință pentru un kilometru de autostradă este estimat la 3,8 milioane euro (la șes), 5 milioane euro (deal) și 6,1 milioane euro (la munte).(T.B.)


Intră acum și în grupul de