Prefectura Suceava verifică legalitatea hotărârii CJ de înlocuire a conducerii Aeroportului Suceava

În urma sesizărilor făcute de consilierii județeni ai PSD, Direcția Controlul Legalității Actelor și Contencios Administrativ din cadrul Prefecturii Suceava verifică legalitatea celor trei hotărâri ale CJ privind înlocuirea conducerii Aeroportului „Ștefan cel Mare” Suceava.

Prefectul județului Suceava, Ovidiu Doroftei, a declarat, joi, într-o conferință de presă, că la Prefectura Suceava au ajuns hotărârile luate în ultima ședință a CJ Suceava și că aceasta sunt analizate, asigurând că imediat ce va avea un rezultat al analizei acestor hotărâri îl va face public.

Consiliul Județean Suceava a decis, în 30 octombrie, înlocuirea directorului Aeroportului din Suceava, Dan Asmarandei, cu Dumitru Sahlean, dar la vot nu au participat consilierii județeni PSD, care consideră ilegală hotărârea și au anunțat că se adresează Prefecturii, dar și instanței de contencios.

Liderul grupului PSD din CJ Suceava, Gheorghe Iacob, a anunțat înainte de exprimarea votului secret pentru destituire că nu participă pe motiv că nu au primit toate informațiile și raportul de audit care îl încriminează pe Dan Asmarandei. El a mai spus că nu consideră normală desemnarea unui director interimar, înainte de a se stabili data concursului pentru ocuparea postului. "Poate problemele semnalate de auditori nu se confirmă. Există o grabă în schimbarea domnului Asmarandei pe care nu o înțeleg și din acest motiv aș propune să amânăm luarea unei decizii", a declarat Gheorghe Iacob. El a precizat că PSD va solicita Prefecturii să se pronunțe în legătură cu legalitatea celor trei hotărâri adoptate în legătură cu conducerea aeroportului sucevean și că intenționează să se adreseze și instanței de contencios administrativ.

De la începutul acestui an, Direcția Controlul Legalității Actelor și Contencios Administrativ a verificat legalitatea unui număr de 44.998 de acte emise de cele 115 autorități ale administrației publice locale și județeană, din care 152 hotărâri de Consiliu județean, 414 dispoziții emise de președintele Consiliului județean, 5.836 Hotărâri adoptate de consiliile locale și 38.596 dispoziții emise de primari, iar în cazul unui număr de 55 acte administrative, consilierii juridici au solicitat, după caz,  revocarea, modificarea sau reanalizarea actului administrativ, în patru cazuri Prefectura atacând în instanță actele respective din cauză că emitentul nu le-a corectat.