Întârzieri de peste 5000 de minute în perioada iunie-noiembrie 2018 ale trenului București-Vatra Dornei și retur, recunoaște Ministerul Transporturilor după interpelarea lui Cătălin Nechifor. Cauzele sunt legate de calea ferată, de defectarea locomotivelor, așteptarea altor trenuri întârziate și condițiile meteo

Trenul București-Vatra Dornei și retur a avut în lunile iunie-noiembrie 2018, întârzieri cumulate de peste 5000 de minute a recunoscut Ministerul Transporturilor într-un răspuns la o interpelare a deputatului Pro România de Suceava Cătălin Nechifor.

Deputatul sucevean l-a interpelat pe ministrul Transporturilor în legătură cu marile întârzieri înregistrate de trenuri, în special pe magistrala București-Suceava.

„Stimate domnule ministru, vă aduc la cunoștință că frecvent pe ruta București – Vatra Dornei și retur se înregistrează întârzieri mari la transportul pasagerilor cu trenul inter regio. Spre exemplu, în dimineața zilei de 3 decembrie 2018, pasagerii au ajuns în Gara de Nord din București cu “doar” 75 de minute întârziere”, a transmis Nechifor.

El i-a comunicat că aceasta nu e o situație singulară și nici de tipul “iarna nu-i ca vara” mai ales că în nopatea de 2 spre 3 decembrie  nu au fost nici temperaturi foarte scăzute și nici alerte meteorologice.  

Ministerul Transporturilor recunoaște situația și susține că au fost făcute reparații la calea ferată care vor contribui la diminuarea acestor întârzieri.

„Întârzierile în circulația trenurilor 1653 și 1654 apar ca urmare  a restricțiilor de viteză introduse în vederea asigurării condițiilor optime de circulație pentru porțiunile de linie ai căror parametri tehnici nu sunt adaptați la viteza de circulație prevăzută în livretele de mers. De asemenea restricțiile de viteză sunt introduse pe perioada lucrărilor de întreținere și reparație la infrastructura feroviară”, se arată în răspunsul primit de deputatul sucevean.

Ministerul precizează că lucrările efectuate pentru ridicarea restricțiilor de viteză de pe anumite distanțe de circulație au fost finalizate în data de 16 decembrie 2018.

„Din analiza circulației trenurilor de călători pe distanța București Nord – Vatra Dornei, pentru perioada 1 iunie 2018 – 30 noiembrie 2018, rezultă că pentru trenul 1653, care circulă pe distanța București Nord – Vatra Dornei, s-a înregistrat un total de 1470 de minute întârziere – cu o medie zilnică de 6,90 minute/ tren, având drept cauze locomotive defecte, așteptarea pentru preluarea călători de la  alte trenuri întârziate, atașare – detașare locomotive și/sau vagoane sau condiții meteo nefavorabile”, se arată în răspuns.

Pentru trenul 1654, care circulă pe distanța Vatra Dornei – București Nord, s-a înregistrat un total de 3711 minute întârziere – cu o medie zilnică de 17,42 minute/ tren, având aceleași cauze ca cele pentru trenul București Nord-Vatra Dornei.

Ministerul Transporturilor susține că începând cu data de 17 decembrie 2018, în urma finalizării lucrărilor de întreținere a infrastructurii feroviare, gradul de regularitate în circulația trenurilor respective, în special în cazul trenului 1654, se va îmbunătăți.

Ministerul Transporturilor mai arată că în perioada iunie-noiembrie 2018 trenurile de călători din România au avut peste 1,6 milioane de minute întârziere

 „La nivel național, minutele de întârziere înregistrate pentru trenurile de călători în perioada iunie – noiembrie 2018 sunt de 1.624.577 minute întârziere – cu o  medie  de  5,78 minute/ tren”, se arată în răspuns.

„Regretăm disconfortul creat de întârzierea trenurilor, dar având în vedere cele de mai sus, considerăm că CFR SA acționează în vederea respectării instrucțiilor și reglementărilor specifice privind siguranța circulației trenurilor”, se mai arată în răspunsul Ministerului Transporturilor.(N.B.)