Consiliul Județean Suceava vrea o asociere cu Vatra Dornei, Câmpulung Moldovenesc și Gura Humorului pentru înființarea Organismului de Management al Destinației Turistice


Intră acum și în grupul de

Consiliul Județean Suceava împreună cu Consiliile Locale Vatra Dornei, Câmpulung Moldovenesc și Gura Humorului, stațiuni de interes național din județul Suceava, ar urma să se asocieze în vederea înființării Organismului de Management al Destinației.

O ședință în acest sens are loc, luni după amiaza, la Vatra Dornei la inițiativa președintelui Consiliului Județean Suceava Gheorghe Flutur.

Astfel, la Vatra Dornei, se întâlnesc consilierii locali ai municipiilor Vatra Dornei și Câmpulung Moldovenesc și ai orașului Gura Humorului, pentru a se lua o serie de hotărâri în privința înființării unei asociații turistice a celor trei stațiuni, având ca partener Consiliul Județean Suceava.

În cadrul întâlnirii se vor stabili pașii de urmat, forma juridică a acestei asocieri, precum și primele acțiuni concrete.

Implementarea conceptului de Organizaţie de Management al Destinaţiei face parte din noua strategie a Ministerului Turismului și va permite dezvoltarea turismului, cu implicații directe în creșterea circulației turistice și a volumului de încasări din turism.

Prin înființarea Organizaţiei de Management al Destinaţiei (OMD) se urmăreşte coalizarea organizaţiilor şi a factorilor interesaţi pentru dezvoltarea, valorificarea potenţialului turistic şi coordonarea destinaţiei turistice.

Organizaţia de Management al Destinaţiei (OMD) va fi o entitate cu personalitate juridică, care va include reprezentanţi ai autorităţii publice locale din componenţa destinaţiei, reprezentanţi ai organizaţiilor/federaţiilor patronale din turism, sau reprezentanţi ai mediului privat din turism în baza unui parteneriat, „care asigură realizarea politicii de marketing şi gestionarea coordonată a componentelor destinaţiei în scopul dezvoltării şi valorificării potenţialului turistic al destinaţiei”.

Potrivit Ministerului Turismului, Organizaţia de Management al Destinaţiei va avea ca principală atribuţie managementul şi marketingul regiunii/localităţii ca destinaţie integrată de călătorie. (T.B.)


Intră acum și în grupul de