Un nou eveniment la USV: Purtătorul de cuvânt al Poliției Județene Suceava, comisar șef Ionuț Epureanu, a prezentat studenților comunicarea în situațiile de criză și între instituții


Intră acum și în grupul de

După participarea prefectului de Suceava, Mirela Adomnicăi, la prima ediție a dezbaterilor academice inițiate de USV, purtătorul de cuvânt al IPJ Suceava, comisar șef Ionuț Epureanu a participat, miercuri după amiaza, timp de aproape trei ore, la „Universitatea  Ștefan cel Mare” Suceava la o nouă dezbatere despre comunicare.

Tema dezbaterii a fost „Comunicarea publică în managementului situațiilor de criză”.

 Purtătorul de cuvânt a vorbit despre comunicarea publică și în special despre comunicarea între instituții publice și mass media pe de o parte și intituții publice și societate pe de altă parte.

El le-a spus studenților că în relația cu mass media comunicatorul instituției trebuie să fie mereu atent la toate aspectele și să cunoască foarte bine domeniul despre care vorbește.

Potrivit lui Epureanu, dacă în comunitate nu se percepe activitatea pe care o face o instituție, atunci fie instituția nu știe să se facă înțeleasă, nu știe să își facă înțeles rolul în comunitate sau nu face mare lucru, ceea ce e mai rar.

El le-a mai spus studenților despre rolul comunicatorului în instituția publică și despre faptul că instituția publică are o nișă de comunicare foarte restrânsă.

„Rolul comunicatorului în instituția publică, în general, este unul destul de ingrat. Instituția publică, cum este cea a poliției și cele din sistemul de ordine publică au un areal destul de mare de activitate, dar o nișă de comunicare foarte restrânsă. Fie că este vorba de secrete profesionale fie că este vorba de inter relaționare cu alte instituții”, a spus Ionuț Epureanu.

            Ionuț Epureanu le-a mai spus studenților că orice instituție publică trebuie să aibă o persoană de contact, purtător de cuvânt care să fie asociat cu instituția respectivă și că persoana respectivă va trebui să aibă o conduită ireproșabilă atât în instituție cât și în viața de zi cu zi.

            Informațiile practice care au fost prezentate au ca obiectiv îmbunătățirea setului de cunoștințe acumulate de studenți în cadrul programului academic de studii. Acestea au vizat cazuistica referitoare la managementul situațiilor de criză, modalitățile de prevenire în domeniul infracționalității prin organizarea campaniilor la nivel local, precum și decelarea principalelor atribuții ale purtătorului de cuvânt din instituțiile de ordine publică în conformitate cu rolul pe care acesta îl deține în diseminarea prin intermediul mass-media a informațiilor de interes pentru comunitate. (Cristina Adelina Ciobanu)


Intră acum și în grupul de