Consumatorii, nevoiţi să citească cu lupa instrucţiunile de pe produsele cosmetice

Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava a început o serie de activităţi orientate spre piaţa de produse specifice sezonului, a informat miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă, inspectorul-şef adjunct al instituţiei, Elena Oanea, în vizorul inspectorilor întrând comercializarea produselor cosmetice. Aceasta a precizat că au fost verificaţi 25 operatori economici şi produse în valoare de 1.093.970 lei.

Principalele nereguli au fost legate de informarea consumatorilor şi de data de minimă durabilitate. „La multe produse, informaţiile înscrise pe produs, ambalaj sau etichetă sunt inscripţionate cu caractere foarte mici, greu lizibile. Astfel, consumatorul nu poate lua cunoştinţă despre elementele de identificare şi caracterizare ale produsului. Spre exemplu, produsul Johnsons Baby Shampoo are toate informaţiile înscrise cu litere mici, pe un suport transparent, aplicat în interiorul recipientului, citirea urmând a fi făcută prin conţinutul acestuia. Inspectorii OPC au putut citi informaţiile doar cu ajutorul unei lupe”, a declarat Elena Oanea, adăugând că la alte produse, aceste informaţii, inclusiv instrucţiunile de utilizare, nu sunt traduse în limba română.

Inspectorul-şef adjunct a mai spus că inspectorii au găsit expus spre comercializare produsul Nivea Visage antiîmbătrânire cu data de minimă durabilitate depăşită, la SC Fidelio SRL Botoşani – punct de lucru Câmpulung Moldovenesc. De asemenea, Elena Oanea a menţionat că s-a identificat la comercializare şampon Head & Shoulders, care pe etichetă avea înscris „A se folosi preferabil înainte de 36 de luni de la data fabricaţiei” fără ca aceasta să fie inscripţionată pe produs sau etichetă.

Inspectorii OPC Suceava au dispus măsura opririi temporare de la comercializare a unor produse în valoare de 9.000 lei, a opririi definitive – în valoare de 200 lei şi au aplicat 26 de sancţiuni, din care 7 avertismente şi 19 amenzi contravenţionale.