La OJPC continuă să curgă cu reclamaţii la adresa serviciilor bancare

Inspectorul-şef adjunct al OJPC Suceava, Elena Oanea, a precizat miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă, că, pe adresa OJPC Suceava continuă să sosească reclamaţii ale consumatorilor vizând serviciile financiare prestate de băncile comerciale. „De la începutul anului s-au primit un număr de 16 reclamaţii, din care 9 au fost cercetate. Dintre acestea, pe baza documentelor ataşate, 6 au fost soluţionate în favoarea clienţilor”, a declarat Elena Oanea.

Aceasta a exemplificat cu o situaţie înregistrată la VOLKSBANK, unde un consumator a reclamat banca pentru faptul că, deşi clauzele contractuale prevăd dobânzi fixe şi costul total al creditului constant pe toată durata de derulare a contractului, acestea s-au modificat, schimbările fiind aduse la cunoştinţa clientului în ziua plăţii. „Astfel, clientului consumator de servicii bancare i-a fost modificată în mod unilateral dobânda fixă curentă şi graficul de rambursare. Modificările în mod unilateral ale clauzelor contractuale de instituţia bancară a fost apreciată de organul constatator ca practică comercială incorectă a băncii în relaţia cu clientul”, a precizat Elena Oanea, amenda aplicată fiind de 5.000 lei.

Aceasta a mai dat ca exemplu şi cazul unui alt consumator ce a reclamat că aceeaşi instituţie bancară îi percepe comision minim de rezervă minimă obligatorie peste perioada menţionată în contract, şi anume 31.12.2008.
Instituţia bancară a fost sancţionată pentru nerespectarea clauzelor contractuale, cu suma de 4.000 lei.
Inspectorul-şef adjunct al OJPC Suceava a mai adăugat că toate contestaţiile făcute de bănci, până acum, în urma sancţiunilor aplicate de instituţie au fost soluţionate în favoarea OJPC.