Acasă Actualitate La OJPC continuă să curgă cu reclamaţii la adresa serviciilor bancare

La OJPC continuă să curgă cu reclamaţii la adresa serviciilor bancare


Intră acum și în grupul de

Inspectorul-şef adjunct al OJPC Suceava, Elena Oanea, a precizat miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă, că, pe adresa OJPC Suceava continuă să sosească reclamaţii ale consumatorilor vizând serviciile financiare prestate de băncile comerciale. „De la începutul anului s-au primit un număr de 16 reclamaţii, din care 9 au fost cercetate. Dintre acestea, pe baza documentelor ataşate, 6 au fost soluţionate în favoarea clienţilor”, a declarat Elena Oanea.

Aceasta a exemplificat cu o situaţie înregistrată la VOLKSBANK, unde un consumator a reclamat banca pentru faptul că, deşi clauzele contractuale prevăd dobânzi fixe şi costul total al creditului constant pe toată durata de derulare a contractului, acestea s-au modificat, schimbările fiind aduse la cunoştinţa clientului în ziua plăţii. „Astfel, clientului consumator de servicii bancare i-a fost modificată în mod unilateral dobânda fixă curentă şi graficul de rambursare. Modificările în mod unilateral ale clauzelor contractuale de instituţia bancară a fost apreciată de organul constatator ca practică comercială incorectă a băncii în relaţia cu clientul”, a precizat Elena Oanea, amenda aplicată fiind de 5.000 lei.



Aceasta a mai dat ca exemplu şi cazul unui alt consumator ce a reclamat că aceeaşi instituţie bancară îi percepe comision minim de rezervă minimă obligatorie peste perioada menţionată în contract, şi anume 31.12.2008.
Instituţia bancară a fost sancţionată pentru nerespectarea clauzelor contractuale, cu suma de 4.000 lei.
Inspectorul-şef adjunct al OJPC Suceava a mai adăugat că toate contestaţiile făcute de bănci, până acum, în urma sancţiunilor aplicate de instituţie au fost soluţionate în favoarea OJPC.


Intră acum și în grupul de



Exit mobile version